تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک و شادابی پوست

تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک و شادابی پوست

گیاهان برای طراوت و شادابی بسیار با اهمیت بوده و می توانند در سلامتی پوست نیز موثر باشند. یکی از آن ها که در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا در مورد آن گفتگو کنیم آلوئه ورا بوده که طبق تحقیقات مشخص شده است که می تواند برای پوست مفید باشد، البته اگر به آلوئه ورا حساسیت دارید نباید از آن استفاده نمایید. پس اگر به مقالات پزشکی علاقه مند هستید تا انتهای مقاله تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک و ایجاد شادابی پوست با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک و شادابی پوست

تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک پوستی بسیار بالاست و می تواند باعث طراوت و شادابی پوست شود، شما می توانید با آلوئه ورا بسیاری از چروک ها را از بین ببرید.

آیا آلوئه ورا می تواند چین و چروک را از بین ببرد؟

آلوئه ورا نوعی کاکتوس مناطق گرمسیری می باشد که از هزاران سال مختلف برای درمان بیماری های مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه به دلیل خاصیت درمانی و مرطوب کنندگی، آلوئه ورا به عنوان ماده سازنده انواع محصولات مراقبت کننده پوستی مورد استفاده قرار میگیرد البته بسیاری از افراد از آلوئه ورا برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز استفاده می نمایند. این مقاله نشان میدهد که آلوئه ورا چگونه چین و چروک را از بین میبرد و نحوه استفاده آن چگونه است و سایر گزینه های دیگر چگونه چین و چروک را از بین میبرند.برای مطالعه بیشتر به مقاله تاثیر رتینوئید بر کاهش چروک های پوستی مراجعه نمایید.

تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک

ژل آلوئه ورا از گیاه پالپ ساخته می شود و به طورم عموم روی پوست قرار میگیرد البته به صورت خوراکی یا ژل و قرص مصرف میگردد البته باید گفت که برخی شواهد نشان میدهد که مصرف آلوئه ورا باعث کاهش چین و چروک صورت می شود.

آلوئه ورا چگونه می تواند چروک ها را از بین ببرد؟

تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک

در مطالعه ای در سال 2009 دانشمندان چین و چروک پوست زنان 30 سال و بالای 45 سال را بررسی کردند و بعد به هر نفر مکمل ژل آلوئه ورا را دادند نیمی از زنان دوز کمتری و نیمی دیگر دوز بیشتری دریافت نمودند. این دسته از زنان به مدت 90 روز از ژل آلوئه ورا استفاده کردند و در پایان دانشمندان شاهد کاهش چین و چروک و افزایش تولید کلاژن در آنها بودند البته در مطالعه ای دیگر در سال 2015، 54 زن از 20 تا 50 سال را مورد بررسی قرار دادند. به مدت 8 هفته نیمی از زنان هر روز قرص ژل آلوئه ورا را مصرف میکردند و نیمی دیگر دارو نما می خوردند و در زنانی که آلوئه ورا مصرف کردند چین و چروک به طور قابل توجهی کاهش یافت. به گفته محققان ، آلوئه ورا مولکول هایی به نام استرول دارد. این استرول ها باعث تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می شوند که به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند. در نتیجه، چروک ها کمتر به چشم می آیند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل رایحه درمانی


این بدان معنا نیست که آلوئه ورا چین و چروک ها را از بین میبرد. در عوض ، این یافته ها نشان می دهد که ممکن است با بهبود بافت پوست ، چین و چروک ها را کاهش دهد.

این مطالعات بر مصرف خوراکی آلوئه ورا به عنوان مکمل تمرکز داشته است. برای تعیین اینکه آیا استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست مزایای مشابهی دارد تحقیقات بیشتری باید انجام گیرد.

نحوه استفاده از آلوئه ورا چگونه است؟

در حالی که بیشتر مطالعات بر روی مصرف آلوئه ورا و چین و چروک ها متمرکز بوده اند، اما شواهد حکایتی حاکی از آن است که آلوئه ورا به صورت موضعی نیز می تواند کمک کننده باشد. این ممکن است به دلیل اثر مرطوب کننده ژل باشد که باعث کاهش خشکی و کمتر شدن چین و چروک می شود.

می توانید یک ظرف ژل آلوئه ورا را از اکثر داروخانه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید. اگر ساکولنت های آلوئه ورا در ناحیه ای که زندگی می کنید هستند می توانید یک برگ تازه بریده و ژل را از آن خارج کنید.

اگر قبلاً از آلوئه ورا روی پوست خود استفاده نکرده اید ابتدا آن را تست کنید ببینید برایتان حساسیت ایجاد می کند یا نه و اگر حساسیت داشتید نباید ازآن استفاده نمایید.

هنگامی که دانستید استفاده از ژل بی خطر است این مراحل را دنبال کنید:

1. صورت خود را تمیز کرده و خشک کنید.

2. با انگشتان تمیز یک لایه نازک از ژل را روی صورت خود بمالید.

3. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوستتان بماند اگر مدت بیشتری آن را بگذارید ممکن است باعث خشکی شود.

4.  بعد با آب خنک صورتتان را  بشویید و به آرامی خشک کنید، به طور معمول  صورت تان مرطوب نمایید.

5. روزی یک بار این کار را انجام دهید

آیا روش های درمانی طبیعی دیگری نیز برای رفع چین و چروک وجود دارد؟

علاوه بر آلوئه ورا، چندین درمان طبیعی دیگر نیز می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند.

کلروفیل

کلروفیل گیاهان و جلبک ها را سبز می کند. به طور سنتی برای ترمیم زخم استفاده می شود اما طبق تحقیقات ممکن است برای چین و چروک صورت نیز سودمند باشد.

محققانی که یک مطالعه در سال 2006 در مورد اثرات مکمل های عصاره کلروفیل بر روی پوست انسان انجام دادند بهبود قابل توجهی در کشش پوست و چین و چروک های شرکت کنندگان در این مطالعه یافتند.

محققان همچنین افزایش تولید کلاژن شرکت کنندگان را کشف کردند.

این یافته ها توسط یک مطالعه در سال 2015 بدست آورده شد. به گفته نویسندگان این مطالعه، کلروفیلین موضعی از کلروفیل مشتق شده است ممکن است به بهبود خطوط ریز و خفیف و چین و چروک کمک کند.

جینسینگ

جینسینگ می تواند چین و چروک را از بین ببرد و در مطالعه ای در سال 2015 نشان داده شده که کرم حاوی عصاره جینسینگ می تواند چروک زیر چشم را از بین ببرد و باعث آبرسانی و صافی پوست شود.

جینسینگ ممکن است توانایی کند کردن اثرات جسمی پیری از جمله تغییرات پوستی مانند چین و چروک را داشته باشد.

در یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که کرم حاوی عصاره جینسینگ می تواند چین و چروک چشم را از بین ببرد و همچنین باعث بهبود آبرسانی و صافی پوست می شود.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله معرفی ویتامین های لازم برای پوست را بخوانید.

علاوه بر این، جینسینگ با محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید ممکن است از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

عسل

عسل هنگامی که روی پوست قرار میگیرد می تواند التهاب ها و زخم ها را از بین ببرد و باعث حفظ رطوبت پوست شود و همچنین چین و چروک را کاهش دهد البته استفاده از عسل خام نیز مهم است و اینکه باید عسل با کیفیت بالا را مصرف نمود.

آشنایی با تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک

بررسی تاثیر آلوئه ورا بر چین و چروک

درمان های پزشکی

تعدادی از درمان های پزشکی وجود دارد که می تواند چین و چروک ها را به حداقل برساند. معمول ترین روش ها عبارتند از:

بوتاکس: تزریق بوتاکس شامل مقدار کمی آنابوتولینومتوکسین A است، موادی سفت شدن عضلات را متوقف می کند. این می تواند چین و چروک ها را کمتر مورد توجه قرار دهد اما تکرار درمان ها ضروری است.

درم آبریژن : یک روش لایه برداری است که با استفاده از شانه ای چرخان لایه های بالای پوست را صاف میکند و این اجازه می دهد تا پوستی صاف و جدید ایجاد شود.

لایه برداری با لیزر: لیزر لایه های خارجی پوست را از بین می برد که می تواند باعث رشد کلاژن شود. پوست جدیدی که رشد می کند طراوات استحکام بیشتری دارد.

پرکننده های بافت نرم : پرکننده های پوستی از تزریق اسید هیالورونیک تشکیل شده اند. این مواد پرکننده پوست را جمع می کنند که به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.

از چه طرق دیگری آلوئه ورا می تواند برای پوست مفید واقع شود؟

آلوئه ورا مزایای دیگری برای پوست شما دارد از جمله:

محافظت از پوست: آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است. این مواد مغذی می توانند پوست شما را قوی نگه داشته و به محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش کمک کنند.

بهبود زخم و سوختگی: هنگامی که آلوئه ورا بر روی زخم قرار می گیرد با افزایش تولید کلاژن باعث بهبودی می شود. همچنین با بهبود ارتباطات بین کلاژن به بازسازی پوست کمک می کند.

تسکین آفتاب سوختگی: آلوئه ورا به دلیل اثر خنک کنندگی و خاصیت ضد التهابی، برای تسکین آفتاب سوختگی مفید است.

درمان آکنه:خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی آلوئه ورا آن را به درمانی مفید برای آکنه خفیف تا متوسط تبدیل کرده است.

سخن پایانی

تا به امروز تحقیقات نشان می دهد که مصرف خوراکی آلوئه ورا به عنوان مکمل باعث کم شدن چین و چروک می شود.

بسیاری از افراد ادعا می کنند که استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست آنها باعث می شود تا خطوط ظریف چین و چروک کمتر مورد توجه قرار گیرند اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری باید در این زمینه ها انجام گیرد.

باید اول با مشورت از پزشک ببینید که آیا آلوئه ورا برایتان خطری ندارد یا خیر اگر داشت آلوئه ورا را مصرف نکنید و یا آن را به عنوان مکمل استفاده کنید.

دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و برندی را انتخاب کنید که در مورد آن تحقیق کرده اید و از نظر شما ایمن و قابل اعتماد است. اگر از آلوئه ورا بر روی پوست خود استفاده می کنید و حساسیت ایجاد کرد مصرفش را متوقف نمایید.

دسته‌بندی‌ها