بی محلی به مردان چه نتایجی به همراه دارد؟

بی محلی به مردان چه نتایجی به همراه دارد؟

برخی از زنان دارای سیاستی زیرکانه تحت عنوان بی محلی به مردان هستند و به عمد از این رفتار در مقابل مردان استفاده می کنند. در واقع هدف این زنان از بی محلی به مردان آن است که کشش و جلب توجه بیشتری را ایجاد کنند و در نهایت به خواسته شان دست یابند.

لازم است اشاره شود که انجام چنین کاری نیاز به مهارت خاص دارد و زنان باید در این باره بسیار مراقب باشند. زیرا اگر شما به موقعیت و شرایط عاطفی مردان بی توجه باشید و به آنها بی محلی کنید قطعا رابطه تان دچار فروپاشی می شود.

همانطور که می دانیم رابطه عاطفی بین زن و مرد بسیار با اهمیت است و هر دو نفر باید مهارت های لازم ارتباطی را به خوبی فرا بگیرند. به همین دلیل ما در این بخش از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جامع را در خصوص علت های بی محلی به مردان و اثرات روانی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

سیاست بی محلی

بی‌محلی و عدم توجه به همسر دو موضوع مهم در زندگی زناشویی هستند که می‌توانند به مشکلات و اختلافات بین همسران منجر شوند. در ادامه به توضیح این دو موضوع می‌پردازم:

1. بی‌محلی (نادیده گرفتن):

بی‌محلی در زندگی زناشویی به معنای عدم توجه و احترام به نیازها و احساسات همسر می‌باشد. این مسئله می‌تواند به شکل‌های مختلفی در روابط زناشویی ایجاد شود، از جمله:

عدم گوش دادن به احساسات و نیازهای همسر: این امر می‌تواند منجر به نارضایتی همسر و افزایش تنش در رابطه زناشویی شود.

نادیده گرفتن نقدها و انتقادهای سازنده: وقتی همسر نقدهایی دارد که بهبود رابطه می‌تواند به دنبال داشته باشد و این نقدها نادیده گرفته می‌شوند، مشکلات بزرگتری پیش می‌آید.

عدم ارتباط و ارتباط نامناسب: برقراری ارتباط مؤثر و صادقانه با همسر اهمیت دارد و اگر یکی از اعضای زندگی زناشویی این ارتباط را نادیده بگیرد، رابطه ممکن است به خطر بیافتد.

2. عدم توجه به همسر:

عدم توجه به همسر نیز مشکلاتی در زندگی زناشویی ایجاد می‌کند. این می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

عدم اشتراک وقت و فرصت: وقتی همسران به تنهایی وقت زیادی را بگذرانند و به اشتراک‌گذاری وقت و فعالیت‌ها با یکدیگر توجه نکنند، ارتباط زوجی ضعیف می‌شود.

عدم توجه به نیازهای جسمانی و عاطفی: همسران باید به نیازهای جسمانی و عاطفی یکدیگر توجه کنند تا رابطه‌شان قوی و سالم باقی بماند.

عدم حمایت و تعهد: تعهد به حمایت از یکدیگر در مواقع دشوار و تحمل چالش‌های زندگی زناشویی اهمیت دارد. عدم توجه به همسر می‌تواند حمایت از او را کاهش دهد.

برای حفظ یک رابطه زناشویی سالم و موفق، توجه و احترام به نیازها و احساسات همسر بسیار مهم است. ارتباط باز و صادقانه و تلاش برای بهبود روابط می‌تواند به جلوگیری از بی‌محلی و عدم توجه به همسر کمک کند.

رابطه عاطفی چیست؟

در ابتدا لازم است تعریف دقیقی از رابطه عاطفی ارائه کنیم و بدانیم که به چه رابطه ای می توان نام رابطه عاطفی را اطلاق کرد. در واقع رابطه عاطفی به مجموعه احساسات خوب و خوشایندی گفته می شود که بین دختر و پسر ایجاد شده و در نهایت منجر به علاقه و محبت دو طرفه می گردد.

چرا برخی زنان به مردان بی محلی می کنند؟

به عبارت دیگر زمانی که بین دو نفر کشش و جذابیتی وجود داشته باشد ما شاهد ایجاد رابطه حسی و عاطفی هستیم. به طوری که بعد از مدتی می توانیم احساس صمیمیت، دوستی، عشق، دلتنگی، همنشینی و حس دوست داشتن را بین آن دو نفر مشاهده کنیم.

یک رابطه عاطفی موفق دارای چه اصولی است؟

اگر می خواهید از رابطه خوب و موفقی برخوردار باشید لازم است تا طرفین رابطه به اصولی متعهد باشند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

حفظ شخصیت و حرمت نفس

زمانی که بین دو نفر احساسات عاطفی و عشقی ایجاد می شود همواره این امکان وجود دارد که آنها بخواهند نسبت به یکدیگر ایثار و فداکاری بی اندازه ای بکنند. زیرا هدف آنها نشان دادن میزان عشقشان نسبت به یکدیگر است. در واقع آنها در اوایل عاشقی هستند و برای هم هر کاری را انجام می دهند تا دلبستگی شان را به یکدیگر نشان دهند. پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش مهارت های زناشویی مراجعه نمایید.

گاهی اوقات نیز ممکن است بخواهند تا میزان علاقه یکدیگر را مورد آزمایش قرار دهند. به همین دلیل امکان دارد که در این میان شخصیت افراد دچار خدشه و آسیب شود و همچنین به عزت نفس یا همان حرمت نفس شان لطمه وارد شود. شایان ذکر است که چنین مواردی می تواند نتایج بسیار دردناکی را برای طرفین ایجاد نماید.

باید بدانیم که در یک رابطه عاطفی، طرفین الزام دارند که حرمت یکدیگر را نگه دارند و هرگز به هم بی احترامی نکنند. زیرا همانطور که میدانید یکی از اصول اساسی رابطه دو طرفه حفظ و احترام به شخصیت یکدیگر است.

توجه داشته باشید که داستان های عاشقانه اسطوره ای مانند عشق های اساطیری، افلاطونی، لیلی و مجنون، شیرین و فرهاد و غیره بر اساس مبنای روانشناختی امروزی قابل پذیرش نیست. یعنی هرگز پسندیده نیست که یکی از طرفین برای حفظ رابطه و ایجاد صمیمیت از شخصیت و حرمت نفس خودش بگذرد.

صداقت و راستگویی

همواره باید اشاره کرد که مهم ترین رکن اساسی در رابطه عاطفی دو نفره وجود صداقت گفتاری و رفتاری است. زیرا اگر هر رابطه ای به سمت دروغگویی حرکت کند قطعا محکوم به شکست است. باید بدانیم که اصل صداقت و راستگویی در هر رابطه ای مهم بوده و صرفا شامل روابط عاشقانه نمی شود.

زیرا شما در روابط کاری و شراکت نیز باید بسیار راستگو و دقیق باشید و هرگز نمی توانید با دروغگویی به همکاری تان ادامه دهید. از این رو زوجین باید در روابط عاطفی شان به این اصل یعنی راستگویی پایبند باشند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله دلایل عدم توجه زنان به مردان را بخوانید.

هنگامی که دختر و پسر به دلیل احساس و علاقه به یکدیگر نزدیک میشوند هیچ انتظاری از یکدیگر ندارند و کمترین انتظاری که می توانند از هم داشته باشند صداقت در گفتار و رفتار است. قطعا همه با این نظر موافق هستند که انسان های دروغگو بسیار بی ثبات و ترسناک اند و هیچ کسی نمیتواند با آنها رابطه ای داشته باشد.

چرا که تمام انسان ها دوست دارند رابطه شان دارای هدف و برنامه باشد و بتوانند برای آینده شان به خوبی برنامه ریزی نمایند. به همین دلیل دختر و پسر در شروع رابطه عاطفی باید به این اصل اساسی پایبند باشند.

احترام متقابل به یکدیگر

دختر و پسر در رابطه عاطفی باید به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند و اصول احترام گذاشتن به حرمت انسانی و مادی و معنوی اشخاص را به خوبی یاد بگیرند. زیرا زمانی که شما به عقاید، انسانیت، ارزش ها، اصالت، جسم، قومیت و فردیت دیگران احترام می گذارید می توانید رابطه ای مبتنی بر انسانیت و اخلاق را داشته باشید.

از این رو زمانی که دو نفر با یکدیگر وارد رابطه عاطفی می شوند باید به اصل احترام متقابل پایبند باشند. به عنوان مثال هیچ فردی دوست ندارد طرف مقابل او از واژه های تمسخر آمیز یا تحقیر کننده نسبت به او استفاده کند.

به همین دلیل دختر و پسری که با هم رابطه عاطفی دارند هرگز نباید یکدیگر را مسخره یا سرزنش کنند.چرا که لازمه رابطه عاطفی صمیمیت و عشق بوده و طرفین باید یکدیگر را همانگونه که هستند دوست بدارند.

مهارت عشق ورزی و دوست داشتن

اگر شما محبوب شخصی باشید و او شما را بسیار دوست داشته باشد و شما نیز متقابلا او را دوست داشته باشید قطعا احساس خوبی خواهید داشت. شایان ذکر است که حس دوست داشتن و دوست داشته شدن به صورت فطری و ذاتی در تمام انسان ها وجود دارد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان شوهر بی احساس را بخوانید.

در این مورد باید بدانید که در یک رابطه عاطفی میان دختر و پسر نیاز است تا هر یک از طرفین به خوبی با اصول عشق ورزی آشنا باشد. چرا که رابطه عاطفی شامل عشق ورزی میان دو نفر بوده و هرگز نمی توان این بخش بسیار مهم را از آن حذف کرد.

از طرف دیگر باید اشاره شود که عشق ورزیدن به یکدیگر صرفا نمی تواند ماندگاری رابطه را تضمین کند ولی توجه کنید که اگر می خواهید رابطه سالم و با نشاطی را تجربه کنید حتما به این موضوع توجه نمایید و مهارت های لازم را به خوبی فرا بگیرید.

بی محلی کردن به چه معناست؟

تمام انسان ها از دوران کودکی با این اصطلاح آشنا هستند و حتی تجربه بی محلی را هم داشته اند. هر فردی هم با توجه به وضعیت و شرایطی که وجود دارد در بعضی موارد از این کار استفاده کرده است. اما سوال بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که چرا افراد به یکدیگر بی محلی می کنند و دلیل روانشناختی چنین رفتاری چه می تواند باشد؟

به طور کلی بی محلی به مردان و عدم توجه به شوهر یکی از راه های کنترل مرد می باشد که زنان از آن استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت که در واقع بی محلی به مردان یکی از سیاست های زنا برای کنترل کردن و تنبیه شوهرانشان است و می خواهند با این کار به اهدافی که دارند دست پیدا کنند.

چه زنانی به مردان بی محلی و بی توجهی می کنند؟

با توجه به ابعاد مختلف شخصیت انسان می توان بیان نمود که برخی از رفتارها در عده ای خاص از انسان ها وجود دارد. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا تیپ های شخصیتی متفاوتی که از رفتار بی محلی به مردان استفاده می کنند را به شما معرفی کنیم.

افراد خودشیفته و بزرگ بین

به طور کلی افرادی که خودخواه و خودشیفته هستند اصلا برای دیگران هیچ گونه ارزشی قائل نیستند. از این رو دست به رفتار بی محلی می زنند تا به دیگران نشان دهند که ما افراد مهم و بزرگی هستیم و نمی خواهیم با شما رابطه داشته باشیم، پس شما نیز حد و حدود تان را بدانید و به نزدیک نشوید.

مردان نسبت به رفتار بی محلی چه واکنش هایی را از خودشان نشان می دهند؟

افراد مرموز و آب زیرکاه

عده ای از افراد وجود دارد که بسیار آب زیرکاه بوده و برای رسیدن به اهدافی که دارند از ترفندهای متفاوتی استفاده می کنند. یکی از کارهایی که این اشخاص برای رسیدن به هدف هایشان مدام انجام می دهند بی محلی و عدم توجه می باشد. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه مشاوره قبل از ازدواج مراجعه نمایید.

در واقع آنها با این کار قصد دارند تا شرایط را تغییر دهند. مثلا وقتی می خواهند اعتماد به نفس را در شخص مقابل تضعیف کنند شروع به بی محلی کرده و با این کار طرف مقابل را دچار آشفتگی و سردرگمی می کنند. در حقیقت این افراد بسیار سودجو هستند و برای رسیدن به اهداف نامطلوب شان چنین کاری را انجام می دهند.

افراد عادی و نرمال

البته باید اشاره شود که بی محلی به مردان و عدم توجه از جمله رفتارهایی است که ممکن است از هر فردی سر بزند. مثلا افراد عادی برای آنکه شخص مقابل را به سمت خودشان جذب کنند و در واقع با این کار توجه فرد را جلب نمایند شروع به انجام بی محلی به مردان می کنند. چنین رفتاری اغلب در روابط عاطفی میان دختر و پسر وجود دارد و هدفشان هم ایجاد صمیمیت بیشتر و جلب توجه می باشد.

افراد با هوش هیجانی پایین

برای این مورد نیاز است تا در ابتدا تعریفی از هوش هیجانی را ارائه دهیم تا متوجه شویم که اصطلاح هوش هیجانی به چه نوع از هوشی گفته می شود. به طور کلی هوش هیجانی توانایی درک عواطف و احساسات دیگران است.

افرادی که از چنین نعمتی برخوردار نیستند نمی توانند به خوبی با دیگران رابطه برقرار کنند و در نتیجه در احساسات سایرین برایشان دشوار است. این افراد بدون آنکه هدف و منظور خاصی داشته باشند نسبت به دیگران بی محلی و بی توجهی می کنند. یعنی او نمی داند هنگامی که به طرف مقابل بی محلی می کند چه احساساتی در فرد مقابل ایجاد می شود.

بی محلی به مردان یک رفتار دوگانه است

همانطور که گفته شد در بسیاری از روابط عاطفی بین دختر و پسر بی محلی و عدم توجه هدف خاصی را دنبال می کند. در واقع هدف آنها از این کار جلب توجه بیشتر طرف مقابل است. گاهی اوقات نیز می خواهند متوجه شوند که طرف مقابل آنها چقدر عاشقان است و به او بی محلی می کنند تا او را به خودشان نزدیک کنند.

بنابراین می توانیم چنین نتیجه بگیریم که بی محلی به مردان در واقع یک رفتار دوگانه است و در ظاهر فرد اقدام به دور کردن شخص مقابل می کند اما در باطن دوست دارد تا او را به سمت خودش بکشاند.

اما سوال اینجاست که انسان عاقل و سالم چرا مستقیم به شریک عاطفی اش بیان نمی کند که من دوست دارم تو به من عشق بورزی و مرا دوست داشته باشی؟ در عوض فرد دست به رفتار بی محلی زده و از این راه می خواهد فرد مقابل را به سمت خودش بکشاند. برای کسب اطلاعات بیشتر به کارگاه ازدواج موفق مراجعه نمایید.

از این رو زنان برای جلب توجه بیشتر مردان نسبت به آنها بی محلی می کنند و چنین رفتاری می تواند واکنش های متفاوتی را از سمت مردان در پی داشته باشد. بنابراین زنان باید در این رابطه بسیار مراقبت باشند، چرا که هر مردی تحمل بی محلی را نداشته و این کار می تواند به شدت رابطه عاطفی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد.

واکنش تیپ های مختلف شخصیتی نسبت به بی محلی

همانطور که گفته شد مردان نسبت به موضوع عدم توجه واکنش های مختلفی را از خودشان نشان می دهند. به همین دلیل زنان نیاز دارند تا شناخت خوبی از شخصیت انواع مردان و واکنش های آنها داشته باشند. برخی از مردان به دلیل جایگاه اجتماعی قوی و مهمی که دارند بسیار متکبرانه رفتار می کنند. آنها در روابط شان بسیار دقیق هستند و توانایی ویژه ای در مدیریت و کنترل ارتباطات دارند.

یعنی می توانند فکر طرف مقابل را به راحتی بخوانند و زمانی که مورد بی محلی قرار می گیرند واکنش های دو جانبه ای را از خودشان نشان می دهند. مثلا ممکن است خودشان را با شریک عاطفی شان سازگار کنند و یا با مهارت هایی که در آن ها وجود دارد شروع به کنترل رابطه عاطفی می کنند.

عده ای دیگر از مردان وجود دارند که رابطه عاطفی و توجه شریک عاطفی برایشان بسیار با اهمیت است. چنین مردانی نسبت به عدم توجه زنان بسیار حساس هستند و همواره تلاش می کنند تا دلیل کم محلی را مورد بررسی قرار دهند. آنها می خواهند راه حلی پیدا کنند که بتوانند این مشکل را به راحتی حل کنند. این افراد به دلیل تلاشی که برای رفع مشکل بی محلی میکنند قادر هستند تا به موفقیت بیشتری نسبت به گروه اول دست پیدا کنند.

زنان باید در رابطه با مردان گروه دوم بسیار توجه کنند، زیرا اگر بخواهند در بی محلی کردن بیش از اندازه اغراق کنند دقیقا نتیجه برعکس می دهد.

عده ای از مردان هم به رابطه عاطفی بسیار وابستگی دارند و اگر در رابطه کوچکترین بی محلی به آنها شود دچار آشفتگی و پریشانی می شوند. چنین مردانی در روابط عاطفی تلاش می کنند تا خودشان را با شریک عاطفی شان هم سو کنند.

بی محلی به مردان و کم توجهی بیش از حد

همانطور که گفتیم هر مردی نسبت به بی توجهی در رابطه عاطفی واکنش های متفاوتی از خودش نشان می دهد و زنان در این باره باید بسیار مراقب باشند. چرا که اگر شما رابطه احساسی تان را دوست داشته باشید و می خواهید با مرد مورد علاقه تان بهترین رابطه را تجربه کنید باید قدر روابط خودتان را بدانید.

بی محلی به مردان و عدم توجه به همسر چه آسیب هایی به همراه دارد؟

برخی از مردان ممکن است در مقابل بی محلی دچار افسردگی و بی انگیزگی شوند و دیگر تمایل به ادامه رابطه نداشته باشند. زنان باید در رابطه با چنین مردانی بسیار دقت کنند و هرگز در بی محلی و بی توجهی شان اغراقی صورت نگیرد.

زیرا چنین مردانی مقوله بی توجهی را بسیار بد می دانند و در مقابل عدم توجه شریک عاطفی شان به شدت واکنش نشان می دهند. در خاطر داشته باشید که اگر میزان بی توجهی ها افزایش یابد قطعا رابطه عاطفی تان دچار سردی می شود.

نتیجه گیری

به طور کلی باید بدانیم که بی محلی به مردان یکی از رفتارهای بسیار خطرناک بوده و می تواند رابطه عاطفی را به سمت نابودی بکشاند. با این که گاهی اوقات ممکن است زنان از این رفتار برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند و حتی به خواسته هایشان نیز برسند.

اما باید اشاره شود زوجین در رابطه عاطفی باید به یکدیگر احترام بگذارند و بدانند که عشق ورزی به دوستی و صمیمیت می انجامد و در مقابل نیز بی محلی و عدم توجه می تواند زندگی زناشویی را با آسیب روبرو کند.

هر زنی باید بداند که در زندگی زناشویی نیاز است تا مهارت های عشق ورزی و صمیمیت را به خوبی یاد بگیرد و هرگز از ترفندهای ناسالم استفاده نکند. چرا که رابطه عاطفی سالم نیاز به تقلب و ترفند نداشته و زن و مرد همواره با صداقت با یکدیگر رفتار می کنند.

شایان ذکر است که اگر شما با چنین موضوعی در زندگی تان مواجه شده اید باید ریشه و دلیل آن رفتار را کشف کنید و مشاهده کنید که چرا همسر شما نسبت به شما بی توجهی یا کم محلی می کند.

اما گاهی اوقات افراد اصلا متوجه بی محلی یا عدم توجه فرد مقابل نمی شوند و همین مسئله می تواند زندگی زناشویی آنها را به سمت نابودی بکشاند.

اگر شما دختر و پسری هستید که به تازگی با هم آشنا شده اید و قصد دارید تا وارد زندگی مشترک شوید لازم است تا به یک متخصص روانشناسی مراجعه کنید و از نظر شخصیتی مورد سنجش قرار بگیرید تا هنگامی که وارد رابطه عاطفی می شوید با مشکل و آسیب مواجه نشوید.

دسته‌بندی‌ها