پکیج آموزش زبان بلغاری به صورت قدم به قدم

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
500 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان بلغاری که در بلغاری به صورت Български език نوشته می شود و تلفظ آن هم به صورت بَلگارسکی اِزیک است یکی از زبانهای هند و اروپایی و هموند شاخه جنوبی زبان های اسلاوی است. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش زبان بلغاری به صورت قدم به قدم را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری زبان قرار دهیم تا بتوانید با گذراندن این دوره آموزشی به زبان بلغاری مسلط شوید.

پکیج آموزش زبان بلغاری به صورت قدم به قدم

دوره جامع آموزش زبان بلغاری به شما کمک می کند تا به صورت کامل زبان بلغاری را فرا گرفته و همچنین بر لغات و اصطلاحات و دستور زبان آن مسلط شوید.

آشنایی با زبان بلغاری

زبان بلغاری دارای ویژگی های منحصر به فردی است که لازم است به آن ها اشاره کنیم، این زبان دارای ویژگی زبان شناسانه مانند حذف صرف لغات، توسعه حرف تعریف پسوندی، بی نیازی کار واژگان به مصدر و نگهداری و پیشبرد سامانه فعلی نیا اسلاوی می باشد که باعث می شود تا این زبان از سایر زبان های خانواده اسلاوی جدا باشد.

آشنایی با زبان کشور بلغارستان
آشنایی با زبان کشور بلغارستان

زبان بلغاری بخشی از پیوند زبان شناسی بالکان است. باید اشاره شود که به جز این زبان، زبان هایی چون یونانی، رومانیایی، مقدونی، آلبانیایی و همچنین گویش تورلاکیایی که بخشی از زبان صربی محسوب می شود هم عضو این پیوند زبانشناسی هستند و تمامی این زبان ها ویژگی هایی که برای زبان بلغاری ذکر شد را دارند.

آشنایی مختصر با کشور بلغارستان

بلغارستان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت آن هم شهر صوفیه است و پول رایج این کشور هم لو بلغارستان است و از نظر جمعیت هم چهاردهمین کشور بزرگ اروپاست.

کشورهای بلغاری زبان

زبان بلغاری در کشورهایی همچون بلغارستان، رومانی، یونان، غرب صربستان، اوکراین، مقدونیه و ترکیه استفاده می شود. همچنین به دلیل مهاجرت هایی که صورت گرفته است و انجمن های بلغاری زبان در سراسر جهان پخش شده اند، تعداد افرادی که به زبان بلغاری صحبت می کنند تقریبا ۱۲ میلیون نفر است.

یکی از نکات مهم این است که قوم بلغار در واقع یکی از اقوام ترک زبانی بوده است که در حاشیه دریای خزر زندگی می کردند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش قدم به قدم زبان یونانی


به دلیل آنکه بسیاری از افراد علاقه دارند تا به این کشور بروند و از آن دیدن فرمایند لازم است تا با زبان آن ها آشنا بود و چه خوب می شود که عبارات و اصطلاحاتی که در مسافرت به کشور بلغارستان برایتان لازم است را بدانید.

آشنایی با تاریخچه زبان بلغاری

رشد و توسعه زبان بلغاری در چند دوره تاریخی بخش بندی شده است که در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا هر یک از این دوره ها را مورد بررسی قرار دهیم.

در دوره پیش از تاریخ که به تاخت و تاز اسلاوونیک به بخش های خاوری بالکان تا ماموریت دینی سنت کوریل و سنت متودیوس در سال ۸۶۰ میلادی باز می گردد.

در این دوره قدیسان یاد شده و پیروانشان، کتاب انجیل و سایر نوشته های آیینی را از زبان یونانی به اسلاوونیک کلیسایی کهن ترجمه کردند که زبان بلغاری کهن از دل همین دوره تاریخی بیرون آمده است.

آموزش گام به گام زبان بلغاری
آموزش گام به گام زبان بلغاری

چون در طی قرن های گذشته بلغارستان زیر نظر فرمانروا های مختلف بوده و مدام دست به دست شده است باعث شده تا تغییرات زیادی در فرهنگ آنها ایجاد شود، برای مثال امروزه ما شاهد آن هستیم که تعداد زیادی واژه از زبان های فارسی، ترکی، یونانی و روسی وارد این زبان شده است.

بلغاری میانه نیز از قرن ۱۲ تا ۱۵ میلادی به عنوان زبان ادبی و نوآورانه ای بود. بلغاری نوین هم از قرن ۱۶ میلادی تا به امروز تاریخ گذاری می شود. این زبان از قرن ۱۹ میلادی به عنوان زبان بومی کشور بلغارستان تثبیت شد. در طی این دوران تاریخی که شامل بلغاری کهن تا بلغاری نوین می شود، زبان بلغاری از یک زبان ترکیبی به یک زبان تحلیلی تغییر کرده است.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش زبان روسی به صورت قدم به قدم


یکی از نکاتی که در خصوص زبان بلغاری باید به آن اشاره کنیم این است که الفبای این زبان در طول تاریخ چندین بار عوض شده و در زمانی که تازه مسیحیت در این کشور رواج داشت از الفبای گلاگولیتیک استفاده می کردند و بعد از آن هم الفبای سیریلیک برای مدتی به عنوان الفبای رسمی مورد استفاده بود و این وضعیت تا قرن ۱۹ میلادی ادامه داشت و در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا خواهیم شد.

در زبان بلغاری کنونی تنها ۲۰ واژه به جا مانده است که مربوط به بلغاری قدیمی می شود، چرا که در اصل زبان آن ها زبان بلغار بوده است که این زبان عضو خانواده زبان های ترکی بوده است و به همین زبان هم تکلم می کردند و بعد از آنکه به کشور بلغارستان کوچ کردند زبان اسلاوی بومی آن منطقه را پذیرفتند.

آشنایی با الفبای زبان بلغاری

بلغارستان در سال ۸۸۶ میلادی الفبای گلاگولیتیک که توسط سنت کوریل و سنت متودیوس ساخته شده بود را پذیرفت.

به مرور زمان الفبای گلاگولیتیک جای خودش را به سیریلیک داد که در ابتدای قرن ۱۰ میلادی در آموزشگاه ادبی پرسلاو رشد یافته بود. نکته ای که در خصوص این سامانه نوشتاری وجود دارد این است که بسیاری از حروف الفبای سیریلیک از الفبای یونانی ریشه گرفته است و واج هایی که با یونانی تطابق نداشتند هم از الفبای گلاگولیتیک استفاده کردند و با ساده سازی آن وارد الفبا کردند.

در اواخر قرن ۱۸ میلادی و زمانی که کتاب های چاپی روس توسعه پیدا کرد و در همه جا فراگیر شد باعث شد تا الفبای شهری پتر یکم جایگزین الفبای قبلی شود. از ابتدا تا اواسط قرن ۱۹ میلادی تلاش زیادی انجام گرفت تا قوانینی برای ساختار نوشتاری نگارش سیریلیک که در ۲۸ الی ۴۴ حرف را در بر میگرفت مشخص شود که بر اساس آن شیوه نگارش مارین درینوف که ۳۱ حرف داشت در سال ۱۸۷۰ پذیرفته شد.

تا سال ۱۹۴۵ که از الفبای کرینوف استفاده می شد تغییراتی هم در ساختار سامانه نوشتاری پیدا شد و پس از گذشت سال ها تعداد حروف الفبای بلغاری به ۳۰ حرف کاهش یافت. زمانی که در سال ۲۰۰۷ کشور بلغارستان به عضویت اتحادیه اروپا درآمد، الفبای سیریلیک به عنوان سومین دبیره رسمی این اتحادیه قرار گرفت.

در زیر الفبای زبان بلغاری به همراه آواهایش را مشاهده می کنید :

آشنایی با الفبای بلغاری
آشنایی با الفبای بلغاری

جملات و اصطلاحات پرکاربرد در زبان بلغاری

در این زبان برای گفتن درود و یا همان سلام باید از Здравей استفاده کنیم که تلفظش هم (زدراوِی) می شود.

همچنین اگر در زبان بلغاری شما بخواهید بگویید روز خوش باید از Добър ден استفاده کنید که (دُبَر دِن) هم تلفظ آن است.

برای گفتن شب بخیر یا همان شب خوش هم باید از کلمه Лека нощ استفاده کنید که به صورت (لِکا نُشت) تلفظ می شود.

کلمه Довиждане هم به معنای بدرود یا خدانگهدار است که به صورت (دُویژدانه) تلفظ می شود.

در زبان بلغاری اگر بخواهید به فردی بگویید که هم دیگر را فردا خواهید دید باید از عبارت Ще се видим утре استفاده کنید که به صورت (شته سه ویدیم اوتره) تلفظ می شود.

اگر بخواهید به کسی بگویید من خوبی باید از عبارت Добре съм استفاده کنید که به صورت (دُبره سَم) تلفظ می شود.

دوره جامع آموزش زبان بلغاری
دوره جامع آموزش زبان بلغاری

اگر از فردی که مذکر است بخواهیم بپرسی تو کی هستی؟ باید از Кой си ти استفاده کنیم که به صورت (کُی سی تی؟) تلفظ می شود.

همچنین اگر از یک خانم بخواهیم بپرسیم که تو یا همان شما کی هستی؟ باید از Коя си ти استفاده کنیم که تلفظ آن هم به صورت (کُیا سی تی) است.

در زبان بلغاری برای گفتن اره – بله باید از Да استفاده کنیم که تلفظ آن (دا) است و برای گفتن نه – خیر هم باید از Не استفاده کنیم که به صورت (نه) تلفظ می شود.

آشنایی با دستور زبان بلغاری

در این خصوص باید بگوییم که زبان بلغاری دارای گرامر و دستور زبان مخصوص به خود است و بسیاری از کلمات در دسته های مذکر، مونث و خنثی قرار می گیرد و اگر بخواهید از پسوند و یا پیشوند در زبان بلغاری استفاده کنید باید از قواعد خاصی پیروی کنید.

از دیگر نکاتی که در خصوص زبان بلغاری وجود دارد این است که ممکن است برخی از کلمات در جمله دارای کاربردهای متفاوتی باشند و به همین دلیل لازم است تا با کاربرد واژه ها نیز آشنا باشید. برای مثال سلام کردن در زبان بلغاری دارای انواع خاصی است : در این زبان اگر بخواهید به یک جمع سلام کنید و یا اگر بخواهید به یک دوست صمیمی سلام کنید و یا حتی اگر بخواهید به یک نفر به صورت رسمی سلام کنید باید به صورت های متفاوتی این کار را انجام دهید و نمی توان این موضوعات را دست کم گرفت چرا که در فرهنگشان هم این موضوعات دارای اهمیت است.در کنار این موضوع که هم باید به رسمی و غیر رسمی بودن جملات و کلمات توجه کنیم باید به کاربرد جنسیت ها هم توجه کنیم و آن ها را به درستی به کار ببریم.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.