پکیج آموزش نقاشی با آبرنگ از پایه تا پیشرفته

پکیج آموزش نقاشی با آبرنگ از پایه تا پیشرفته
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1.4 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

هنر یکی از موضوعاتی است که طرفداران زیادی را داشته و از گذشته تا به همواره در این زمینه کارهای بسیار جذابی انجام شده است. یکی از بخش هایی که قصد داریم در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان در رابطه با آن یکی از جامع ترین پکیج های آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم، پکیج آموزش نقاشی با آبرنگ از سطح پایه تا پیشرفته را در اختیار شما علاقه مندان به نقاشی قرار دهیم.

پکیج آموزش نقاشی با آبرنگ از سطح پایه تا پیشرفته

آموزش نقاشی با آبرنگ به صورت جامع و تخصصی از سطح پایه تا پیشرفته به شما کمک می کند تا خیلی حرفه ای طراحی با آبرنگ را فرا بگیرید.

آشنایی با آبرنگ

آبرنگ یک رنگ‌ ماده و نیز نقاشی یا طرحی که با این نوع رنگ‌ماده اجرا شده باشد است. در تولید آبرنگ از رنگ ‌دانه و یک ماده چسبنده قابل حل در آب (معمولاً صمغ عربی) استفاده می‌شود. آبرنگ را به ‌وسیله قلم مو بر روی کاغذ، مقوا، پاپیروس و… به کار می‌برند. از این جهت با بسیاری از رنگ‌ ماده‌های پوششی تفاوت دارد که در آن سایه های رنگ روشن از طریق رقیق کردن رنگ ماده حاصل می‌آید و نه با افزودن سفید.

هنرمندان بسیاری همچون وان دایک، آلبرشت دورر، ویلیام ترنر و دیگران از آبرنگ برای خلق آثار خود یا برای تهیه پیش طرح بهره برده‌اند. آبرنگ در انواع مختلف تیوپی و قرصی به بازار عرضه می‌شود.

برخلاف تکنیک های مداد رنگی و سیاه قلم که کاملا تمرکزی و تحت کنترل شما هستند، آبرنگ را نباید خیلی کنترل کرد، هر چه بیشتر سعی کنید رنگابه (رنگ و آب) را کنترل کنید، نقاشی بیشتر از کنترل خارج می‌شود.

جمله آخر را نقاشان حرفه ای آبرنگ کاملا درک می‌کنند، این چکیده طلایی آموزش نقاشی حرفه ای با آبرنگ است، با آب باید همکاری کنید، در برخی قسمت ها اجازه بدهید او حرکت کند، به او جهت بدهید ولی جلوی حرکتش را نگیرید.

آموزش تکنیک های آبرنگ

پکیج آموزش نقاشی با آبرنگ

همین خاصیت آبرنگ باعث می‌شود نقاشی آبرنگ یکتا باشد، من نمی‌توانم دو نقاشی آبرنگ خودم را شبیه هم نقاشی کنم، کپی کردن در نقاشی آبرنگ بی معنی و خنده دار است.

آبرنگ‌ها به‌ طور کلی در دو دستهٔ اصلی قرار می‌گیرند:

  1. آبرنگ‌های شفاف که در جعبه‌های گوناگون به صورت قرص‌های یک اندازه یا بلوک و مانند آن به بازار عرضه می‌شوند.
  2. گواش یا آبرنگ پوششی و مات که در حقیقت همان رنگ‌های جسمی در نقاشی سنتی و مینیاتور است.

ساختار کلی انواع آبرنگ‌ها

انواع آبرنگ‌های شفاف یا پوششی (گواش) ترکیبی از انواع رنگدانه‌های مولد رنگ موسوم به پیگمنت هستند که در یک مادهٔ نگهدارندهٔ صمغی یا ژلاتینی حل شده‌اند و پس از حل شدن، دوباره به صورت قرص یا بلوک به بازار عرضه می‌شوند.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش نقاشی آلاپریما به صورت جامع


بدین ترتیب در آبرنگ‌های شفاف، نسبت مواد رنگدانه کمتر و مواد نگه دارنده بیشتر است. به همین دلیل نوعی شفافیت شیشه مانند را روی آثار پدیدمی‌آورد و نمی‌توانند رنگ‌های دیگر را پوشش دهند.

تکنیک‌ها و شرایط نقاشی با آبرنگ

از مهم‌ترین شرایط اجرایی انجام کارهای هنری با آبرنگ یا گواش، رعایت نظافت رنگ گذاری و رنگ برداری و تمیزی آن هاست. به علاوه در این هنر، سرعت عمل نقاش و توانایی اجرایی و مهارت در استفاده از قلم مو و ابزارهای نقاشی، از اهمیتی فوق‌العاده برخوردار است.

برای ایجاد بافت‌های خاص بر روی اثر آبرنگ می‌توان از تکنیک‌های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال:

خیس در خیس: تکنیک خیس در خیس فرایند به‌کارگیری رنگ بر روی کاغذ خیس می‌باشد.

قلموی خیس در خشک : این تکنیک کاملاً برعکس تکنیک خیس در خیس می‌باشد. در این‌جا یک قلم موی حاوی رنگ (و آب حداقل) بر روی یک کاغذ کاملاً خشک کشیده می‌شود.

برداشتن رنگ: اغلب رنگ‌های آبرنگ پس از خشک شدن قابل حل و برداشتن از روی کاغذ باقی می‌مانند.

استفاده از نمک: پاشیدن کمی نمک بر روی رنگ مرطوب نقاط گل مانند زیبا و ظریفی را به وجود می‌آورد زیرا هر یک از کریستال‌های نمک رنگ را از خود دور کرده و فضای روشن تری را در زیرشان به وجود می‌آورند.

استفاده از مشما: برای ایجاد بافت‌های خاص مانند کوه و صخره می‌توان از مشما استفاده کرد.

استفاده از الکل: الکل در صورت ریختن و پاشیده شدن آب را دفع کرده، رنگ را پس می‌زند و شکل‌های دایره ای و سفید به وجود می‌آورد.

پاشیدن آب: این تکنیک باعث افزودن بافت به نقاشی و موجب تشکیل طرح‌های غیرقابل پیش‌بینی می‌شود که در مواردی برای پس زمینه نقاشی می‌تواند جذاب باشد.

پاشیدن رنگ: این روش برای پیش زمینهٔ کار، گیاهان، شاخ و برگ درختان و بافت‌های انتزاعی مناسب می‌باشد.

استفاده از اسفنج: یک اسفنج بافت دار ابزاری سودمند برای کشیدن شاخ و برگ درختان، دیوارهای قدیمی و شن و ماسهٔ ساحل است.

خراشیدن رنگ: می‌توان از دم قلم موی یا هر جسم سخت دیگر، رنگ را از سطح کاغذ تراشید و شیار ایجاد نمود.

استفاده از چسب: با استفاده از چسب کاغذی می‌توان از رسیدن رنگ به نقاطی از نقاشی جلوگیری کرد.

استفاده از چسب میسکیت : به این گونه است که قبل از عملیات رنگ گذاری چسب را به ناحیه هایی که میخواهیم از رنگ در امان بماند میزنیم و سپس رنگ گذاری کرده و ناحیه ای که چسب استفاده شده را با دست برداشته.

نحوه کسب درآمد از نقاشی با آبرنگ و رشد نقاشی منظره آبرنگ

سه نقاش انگلیسی به ترتیب تکنیک آبرنگ را به عنوان یک تکنیک تخصصی و هم رده نقاشی رنگ روغن گسترش دادند، پل سندبی (او را بعنوان پدر نقاشی آبرنگ انگلیسی)، توماس گیرتین و جوزف مالارد ویلیام ترنر، شروع به نقاشی تابلوهای بزرگ نقاشی آبرنگ با تکنیک خیس در خیس کردند و فروش این تابلوها، در جامعه انگلستان ارزش آبرنگ را بسیار بالا برد.

توجه داشته باشید در جامعه اشرافی انگلستان اولین تابلو که فروش می‌رفت همه برای تجمل خواهان تابلوهای بزرگتر آبرنگ بودند، مشابه این اتفاق در دوران طلایی هلند رخ داد.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش قدم به قدم طراحی با مداد


حتی ویلیام ترنر با برگزاری کارگاه های آموزش (workshop) و فروش بخشی از گالری هنری شخصی آبرنگ خود به یک مولتی میلیونر تبدیل شد.

تولید آبرنگ و کاغذ‌های مختلف و گسترش آن به کشور‌های دیگر و قاره های دیگر همچون قاره آمریکا، نقاشی حرفه ‌ای آبرنگ را پروبال بیشتری داد.

آموزش گام به گام آبرنگ

آموزش حرفه ای نقاشی با آبرنگ

در قرن ۱۹ و ۲۰ تعدادی از منتقدان عقیده داشتند که تکنیک آبرنگ نهایتا از سبک رئال تا امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم را می‌تواند شامل شود و اما هنرمندانی از اسپانیا و مکزیک نقاشی‌هایی را در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی و سورئال با تکنیک آبرنگ خلق کردند تا دهان منتقدان بسته شود. حرکت آب و رنگ روی کاغذ حالت رویایی دارد و فکر نمی‌کنم محدودیت در سبک داشته باشد.

این هم تاریخ مختصری از روند رشد آبرنگ، سعی کردم بخش های جذاب آن را برایتان بنویسم که برای آموزش نقاشی آبرنگ اهمیت داشت.

ترفندها و جذابیت‌های آبرنگ

شما هم به چشم تفریح و سرگرمی به این ترفندها نگاه کنید و هر زمان که از تمرین خسته شدید با یکی از آن‌ها اطرافیان را تحت تاثیر بگذارید.

ترفند نمک در آبرنگ : نمک رطوبت را به خود جذب می‌کند، برای استفاده از این ترفند، روی سطح نقاشی آبرنگ که هنوز خیس است مقداری نمک به صورت تصادفی بریزید و اجازه دهید خشک شود، سپس با پاک کردن نمک جلوه متفاوتی که در زیر آن ایجاد شده را تماشا کنید.

ترفند پلاستیک در آبرنگ : وقتی یک پلاستیک(پلاستیک مخصوص فریزر که نازک است) را مچاله می‌کنید خطوط و بافتی روی آن ایجاد می‌شود، این بافت‌ها زیبایی خاصی به پس زمینه می‌دهند. در این ترفند نیز در حالت خیس پلاستیک را روی سطح نقاشی قرار داده و پس از خشک شدن بر‌می‌داریم.

ترفند الکل در آبرنگ : ترکیب آبرنگ از الکل فرار است، با ریختن الکل در روی سطح نقاشی آبرنگ قسمت هایی روشن ایجاد می‌شود، این ترفند نیاز به خلاقیت خودتان دارد با یک خلال دندان الکل را در بخش های مورد نظر اضافه کنید و جلوه مورد نظر را تماشا کنید.

ترفند سفید کننده(وایتکس) در آبرنگ : تقریبا مانند الکل است اما سفیدی ایجاد شده جلوه و اندازه متفاوتی دارد، به دلیل گاز کلر و ضرر آن، توصیه نمی‌کنم این روش را حتی امتحان کنید.

ترفند کاغذ مچاله در آبرنگ : مانند پلاستیک(مشما) است، اما نوع بافت محو تر است و جلوه متفاوتی ایجاد می‌کند.

ترفند اسپری آب در آبرنگ : اسپری آب روی سطح مورد نظر باعث می‌شود رنگ بصورت نامرتبی رقیق شود و سایه روشنی خاص به زمینه نقاشی ما بدهد، از این ترفند زیاد می‌توان در قسمت های پس زمینه استفاده کرد.

ترفند ماسک کردن در آبرنگ : هر چیزی که باعث پوشش بخشی خاص بشود، ماسک کردن است، حال چه چسب میسکیت باشد، چه چسب کاغذی یا شابلون یا گیاهان، این ترفند را در فیلم بیشتر درک می‌کنید.

ترفند اسپری رنگ در آبرنگ : در کتاب هنر دوره راهنمایی زمان ما، وسیله ای به نام فوتک می‌ساختیم، این ترفند دقیقا استفاده از همان روش است، رنگ را با فوتک، قلم مو یا مسواک روی قسمت مورد نظر اسپری می‌کنیم و جلوه ای خاص می‌دهد، فرض کنید در یک نقاشی حرکت ریختن برگ ها در پاییز را با اسپری رنگ نارنجی روی سطح کاغذ نمایش دهید.

ترفند روغن یا موم در آبرنگ : موم یا روغن باعث می‌شود رنگ در آن بخش کاغذ جذب نشود، مشابه ترفند ماسک کردن یا الکل نیست، مرز رنگ ها جلوه متفاوتی دارد، البته ما چون روغن روی بافت کاغذ به مرور زمان لکه ایجاد می‌کند از این ترفند استفاده نمی‌کنیم.

ترفند خراشیدن(Scraching) در آبرنگ : از ترفند خراشیدن در سایر تکنیک ها مانند مداد رنگی و سیاه قلم(بافت موی سفید) هم استفاده می‌شود، در آبرنگ هم همانطور است با یک تیغ کاتر، سوزن، تیغ جراحی یا…، روی سطح مورد نظر با خراشیدن بافت ایجاد می‌کنیم، مانند ایجاد بوته هایی در پس زمینه نقاشی آبرنگ.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.