فیلم آموزش زبان یونانی به صورت گام به گام

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
700 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان یونانی یکی از زبان های مستقل از مجموعه بزرگ زبان های هند و اروپایی است که در کشورهایی همچون یونان، قبرس، آلبانی و برخی از مناطق نزدیک به مدیترانه شرقی و همچنین دریای سیاه به آن زبان صحبت می کنند. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیمی داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش زبان خارجی با عنوان فیلم آموزش زبان یونانی به صورت گام به گام را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری این زبان و همچنین علاقه مندان به آثار ادبی یونان قرار دهیم.

فیلم آموزش زبان یونانی به صورت گام به گام

زبان یونانی طولانی ترین تاریخ را در میان سایر زبان های هند و اروپایی دارد و طبق تحقیقات چیزی حدود 3500 سال سابقه نوشتاری دارد.

همچنین به سامانه زبان یونانیف الفبای یونانی گفته می شود که از الفبای فنیقی ریشه گرفته است و به عنوان مادر خط هایی همچون لاتین، سیریلیک، ارمنی، قبطی، گوتی و چندین خط دیگر شناخته می شود.

آموزش صفر تا 100 زبان یونانی
آموزش صفر تا 100 زبان یونانی

از نکات مهمی که در زبان یونانی وجود دارد این است که این زبان نقش مهمی در تاریخ غرب و همچنین تاریخ مسیحیت داشته است به طوری که به دلیل برخوداری یونانی باستان از ادبیاتی غنی، هنوز هم طرفداران زیادی دارد، برای مثال خیلی از افراد هستند تا آثار افرادی همچون هومر، آیسخولوس یا همان آشیل و یا سوفکلس را به زبان یونانی مطالعه کنند.

از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کرد بحث استفاده از زبان یونانی برای واژه سازی و عدد سازی است که در علم و به ویژه نجوم ، ریاضیات و فلسفه و منطق بسیار به کار می رود. همچنین کتاب مقدس مسیحیان (عهد جدید) به زبان یونانی کوینه نوشته شده و مطالعات کلاسیک بیشتر بر پایه زبان های یونانی و همچنین زبان لاتین انجام می شود.

در عهد اروپای قدیم، از زبان یونانی به عنوان یک زبان میانجی در حوزه مدیترانه و همچنین آسیای غربی بسیار استفاده می شد. شاید شما یونانی بیزانسی را شنیده باشید که ماجرای آن بر می گردد به زمانی که در امپراتوری بیزانس، زبان یونانی به عنوان زبان رسمی انتخاب شد و بعد از آن این زبان به یونانی بیزانسی نیز معروف گشت.

زبان یونانی امروزه، در کشورهایی همچون یونان و قبرس به عنوان زبان رسمی به کار می رود، به طوری که حداقل 13.4 میلیون نفر در کشورهای یونان، قبرس، ایتالیا، آلبانی، ترکیه و برخی دیگر از کشورها به زبان یونانی صحبت می کنند.

آشنایی با نام یونان

یکی از مناطق یونانی نشین در آسیای صغیر به نام ایونیا وجود دارد که کلمه یونانی در زبان فارسی از آن جا گرفته شده است.  این نام از زبان پارسی باستان آمده و در زبان هایی همچون عربی، ترکی، ارمنی، هندی، مالایی و آرامی و اندونزیایی به کار می رود.

نگاهی به تاریخچه زبان یونانی

تحقیقات نشان می دهد که از حدود هزاره سوم میلادی زبان یونانی در شبه جزیره بالکان رایج بوده است. قدیمی ترین اثری که به زبان یونانی یافت شده است یک لوح رسی است که مربوط به سال های 1450 تا 1350 قبل از میلاد مسیح است و همین موضوع باعث می شود تا زبان یونانی به عنوان قدیمی ترین زبان نوشتاری شناخته شود.

آشنایی با دوره های زبان یونانی

در زیر به صورت کامل تمامی دوره های زبان یونانی را از ابتدا تا زمان حال مورد بررسی قرار می دهیم.

دوره نیایونانی

این دوره آخرین نیای زبان یونانی است که فرضی محسوب می شود. این دوره زمانی به پایان رسید که مهاجران هلندی به شبه جزیره یونان وارد شدند و این ماجرا مربوط به دوران نوسنگی و یا عصر برنز می شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل زبان لاتین


دوره یونانی میسنی

در این دوره زبان یونان میسنی رایج بود که در لوح های قرن 15 قبل از میلاد یافت شده است و به زبان خط ب نگاشته می شده است.

دوران یونانی باستان

در این دوره گویش های فراوانی از زبان یونانی وجود داشته است از جمله زبان یونانی کهن، یونانی کلاسیک و یونان باستان که در دوران امپراتوری رم به صورت گسترده رواج داشته است. در دوران قرون وسطی زبان یونانی باستان در اروپای غربی کمرنگ شد ولی هنوز هم در امپراتوری بیزانس تا قبل از آن که قسطنطنیه سقوط کند به عنوان زبان رسمی بود.

دوران یونانی کوینه

در این دوران ترکیبی از گویش ای اتیک، ایونی و همچنین لهجه آتنی بود که باعث شد تا فرایندی آغاز شود و طی آن نخستین گویش یونانی به صورت مشترک در محدوده مدیترانه شرقی و خاور نزدیک ایجاد شد. یونانی کوینه را می توانیم در برخی از مناطقی که به تسخیر اسکندر مقدونی درآمده است پیدا کنیم، مانند مصر و کناره های کشور هند.

بعد از آنکه رمی ها، یونان را تسخیر کردند باعث شد تا در شهر رم یک چند زبانگی ایجاد شود، به طوری که هم یونانی و هم لاتینی رواج پیدا کرد و زبان یونانی کوینه به عنوان زبان اول و یا زبان دوم امپراتوری رم استفاده می شد.

یونانی کوینه بر مسیحیت نیز تاثیر پر رنگی داشته است، چرا که حواریون از این زبان برای تبلیغ و گسترش دین مسیحیت استفاده می کردند. همچنین نسخه اصلی عهد جدید و نسخه هفتادگانی از عهد عتیق به زبان یونانی کوینه نوشته شده بود، به همین دلیل نام دیگر یونانی کوینه، یونانی عهد جدید و یونانی انجیلی است.

دوره یونانی میانه یا همان یونانی بیزانسی

این زبان در ادامه یونانی کوینه بود که تا قرن 15 میلادی و سقوط امپراتوری بیزانس به کار می رفت. این دوران به صور کلی برای تمامی سبک های گفتاری و نوشتاری یونانی از دوران یونانی کوینه و یونانی نوین به کار می رود.

دوران یونانی نوین

این دوران حاصل یونانی میانه بود که از قرن 11 میلادی آغاز شد و بعد سقوط امپراتوری بیزانس در سال 1453 کم کم جای یونی میانه را گرفت. این زبان همان زبانی است که یونانیان امروز از آن استفاده می کنند و چند گویش دیگر نیز در آن وجود دارد.

پکیج آموزش کامل زبان یونانی
پکیج آموزش کامل زبان یونانی

دو زبان گونگی یونانی به چه معناست؟

در زمان حال، حالتی به نام دو زبان گونگی برای زبان یونانی ایجاد شده است، این وضعیت به دلیل وجود همزمان دو گونه نوشتاری عامیانه و رسمی زبان یونانی است.

یکپارچگی تاریخی زبان یونانی

هویت مداوم و یکپارچگی تاریخی بین مراحل گوناگون زبان یونانی مورد تایید همگان است. با این که زبان یونانی امروزه تغییرات بسیاری نسبت به قبل کرده است ولی با این وجود هنوز از فرهنگ سنتی و ادبیات و املای باستانی خودش جدا نشده است. به طوری که محققان بیان می کنند که آثار هومر بسیار به زبان یونانی دیموتیکی نزدیک ترست ولی در زبان انگلیسی آثار قرن 12 میلادی با انگلیسی جدید بسیار با یکدیگر فرق می کنند.

نگاهی به رسمی بودن زبان یونانی

زبان یونانی در کشور یونان به عنوان زبان رسمی است و تقریبا تمام جمعیت آن به آن زبان صحبت می کنند. همچنین این زبان در کشور قبرس در کنار زبان ترکی استانبولی به عنوان یکی از زبان های رسمی است. چون کشور یونان و قبرس عضو اتحادیه اروپا هستند، زبان یونانی به عنوان یکی از 24 زبان رسمی اتحادیه اروپاست. به علاوه زبان یونانی به عنوان زبان رسمی در دو شهر آلبانی است و به عنوان زبان اقلیت رسمی در کل کشور شناخته می شود.

آشنایی با ویژگی های زبان یونانی

در ادامه با برخی از ویژگی ها در زبان یونانی آشنا خواهیم شد.

واج شناسی در زبان یونانی

در طول تاریخ زبان یونانی، ساختار هجایی آن تغییر چندانی نداشته است. زبان یونانی دارای یک ساختار هجایی ترکیبی است که اجازه می دهد مجموعه ای از هجاهای پیچیده و کدهای محدودی وجود داشته باشد.

ریخت شناسی یونانی

در تمام مراحل زبان یونانی، ریخت شناسی آن مجموعه ای بزرگ از ضمایر مشتق شده و همچنین یک سامانه محدود اما تولید کننده و یک سامانه عطفی غنی را نشان می دهد. در طول زمان، ریخت شناسی زبان یونانی ثابت بوده و برخی از تغییرات در اسم ها و افعال ایجاد شده است.

نحو در زبان یونانی

در طول تاریخ، بسیاری از ابعاد مختلف نحو ثابت مانده است، به عنوان مثال افعال فقط به همراه نهادشان می آیند و یا حروف مقدم بر اسم هستند و بسیاری از حروف اضافه از قبل بوده اند. با این حال تغییراتی نیز وجود داشته و همین موضوع باعث شد است تا بین نحو زبان امروز یونان با زبان عصر باستان تفاوت زیادی وجود داشت باشد.

واژگان در یونانی

بسیاری از واژه های امروزی یونانی از زمان باستان ریشه گرفته است اما می توان برخی از واژگان را شناسایی کرد که مربوط به دوران پیشایونانی است و مردم عصر قدیم قبل از دوران نیا یونانیان استفاده می کردند.

آشنایی با دسته بندی های زبان یونانی

همان طور که گفتیم زبان یونانی یکی از زبان های مستقل از خانواده زبان های هند و اروپایی است و ممکن است که زبان مقدونی باستان هم با زبان یونانی مرتبط بوده باشد ولی بسیاری از محققان آن را به عنوان یک گویش در زبان یونانی در نظر می گیرند. در بین زبان های زنده دنیا، زبان یونانی بیشتر به زبان های ارمنی و زبان های هند و اروپایی نزدیک تر است و همچنین زبان آلبانیایی نیز توسط برخی از زبان شناسان با زبان یونانی مرتبط دانسته می شود.

نگاهی به الفبای یونانی

زبان یونانی از قرن 9 قبل از میلاد مسیح به الفبای یونانی نگارش شده است. این الفبا دارای 24 حرف است و به عنوان کامل ترین و همچنین قدیمی ترین سامانه الفبایی شناخته می شود. در گذشته برای اعداد از حروف الفبا استفاده می شود ولی امروزه از نمادهای ریاضی استفاده می شودو

در زیر می توانید الفبای یونانی را مشاهده نمایید :

الفبای زبان یونانی
الفبای زبان یونانی

برای تلفظ صحیح هم می توانید از راهنمای زیر استفاد کنید :

تلفظ حروف در زبان یونانی
تلفظ حروف در زبان یونانی

نگاهی به الفبای زبان لاتین

گاهی اوقات، زبان یونانی به خط لاتین نوشته می شود و این مورد بیشتر در مناطقی که یونانیان جمهوری ونیز و یونانیان کاتولیک زندگی می کنند رایج است. امروزه بیشتر در جنوب ایتالیا الفبای زبان لاتین برای زبان یونانی کاربرد دارد.

الفبای عبری

گویش یوانیک زبان یونانی به وسیله یهودیان به الفبای عبری نوشته می شده است.

الفبای عربی

برخی از مسلمانان کرت و یوآنینا از الفبای زبان عربی برای نوشتن یونانی برای خودشان استفاده می کنند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.