آموزش زبان تایلندی به صورت قدم به قدم

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
500 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان تای یا همان زبان تایلندی که به آن زبان سیامی نیز گفته می شود زبان ملی و رسمی کشور تایلند است و همچنین زبان مادری قوم تای که یکی از گروه های نژادی غالب در کشور تایلند است می باشد. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش زبان با عنوان آموزش زبان تایلندی به صورت قدم به قدم را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری زبان قرار می دهیم.

آشنایی با زبان و فرهنگ تایلند
آشنایی با زبان و فرهنگ تایلند

در زبان تایلندی به زبان تای ภาษาไทย گفته می شود. این زبان یکی از اعضای زبان های تای و از خانواده زبان های کرا – دای است. تحقیقات نشان می دهد که زبان های کرا – دای از چین جنوبی سرچشمه گرفته است و بسیاری از زبان شناسان معتقدند که زبان تای با زبان های استروآسیایی، استرانزی یا چین تبتی مرتبط است.

زبان تایلندی از نواخت بر استفاده می کند و برای نمایش روابط نحوی از واژه های غیر قابل تصریف استفاده می کند. برخی موارد از جمله ترکیب نواخت ها، رسم الخط پیچیده، نشانه های نحوی و نشانگرهای آوانمایی ممکن است باعث شود تا افرادی که به زبان های وابسته سخن نمی گویند، آموختن زبان تایلندی برایشان کمی سخت باشد.

چه افرادی به زبان تای سخن می گویند؟

زبان تایلندی یا همان زبان تای در کشورهایی همچون تایلند و مالزی شمالی مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا جمعیتی حدود ۶۰ الی ۶۵ میلیون نفر به این زبان سخن می گویند که در اصطلاح به آن ها گویشوران نیز گفته می شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش جامع زبان چینی


آشنایی با الفبا و خط زبان تای

الفبای زبان تایلندی از الفبای خمری ریشه گرفته است و از خط برهمایی که از خانواده هندی است الگوبرداری شده است. این زبان بسیار شبیه به زبان لائوسی است، خط آن شامل ۴۴ همخوان که ۲ همخوان آن دیگر کاربردی ندارند، از این تعداد هم ۶ همخوان هرگز در آغاز کلمات استفاده نمی شوند.

آشنایی با برخی از عبارات در زبان تایلندی
آشنایی با برخی از عبارات در زبان تایلندی

یکی از ویژگی های جالب زبان تایلندی این است که کلمات یک جمله از یکدیگر جدا نمی شوند و همین موضوع باعث می شود تا خواندن زبان تایلندی کمی دشوار باشد.

زبان تای دارای چه دشواری هایی است؟

همانند بسیاری از زبان های آسیایی، به ویژه زبان خمر، یکی از دشواری های اصلی در زبان تای به کار بردن عبارات مودبانه متناسب با موقعیت هاست، به طوری که عواملی همچون سن، جنس، نقش اجتماعی مخاطب و همچنین میزان احترام نسبت به آن شخص در ضمایر و برخی کلمات تغییراتی را ایجاد می کند.

آشنایی با جملات در زبان تای
آشنایی با جملات در زبان تای

یکی دیگر از مسائلی که در زبان تای باید به آن توجه کرد موضوع رده سنی است و تمایز بزرگترها از کوچکترها بسیار حائز اهمیت است همچنین افرادی که با زبان ماندارین آشنایی ندارند شاید برایشان خیلی سخت باشد که بخواهند به زبان تایلندی صحبت کنند.

از دیگر سختی هایی که در زبان تایلندی وجود دارد این است که این زبان یک زبان آوایی است، به این معنا که اگر یک واژه را با یک تن صدای دیگر بیان کنیم به طور کامل معنای ان تغییر می کند، بنابراین لازم است تا با تلفظ دقیق کلمات آشنا شویم.

یادگیری آسان زبان تایلندی
یادگیری آسان زبان تایلندی

در زبان تای به طور کلی از ۵ تن مختلف استفاده می شود که عبارتند از : تن پایین که به آن Low Tone هم گفته می شود، تن متوسط یا همان Mid Tone، تن بالا یا Hight Tone، تن افتان و یا همان Falling Tone و در آخر هم تن خیزان که به آن Rising Tone گفته می شود.

همچنین جنسیت من در زبان تای متفاوت است، به طوری که برای آقایان از Pom و برای خانم ها از Chan استفده می شود.

آموزش قدم به قدم زبان تایلندی
آموزش قدم به قدم زبان تایلندی

نکته : اگر در کشور تایلند مشکل زبان داشتید و نتوانستید به زبان تایلندی صحبت کنید از عبارت : می پوت سا تای استفاده نمایید و این عبارت به این معنی است که من تایلندی بلد نیستم.

در خصوص یادگیری زبان تایلندی باید به شما بگوییم که شما می توانید در کشور تایلند به زبان انگلیسی هم صحبت کنید و هیچ مشکلی ندارد ولی همانطور که می دانید بهتر است تا با زبان بومی آن ها نیز آشنا باشید تا بتوانید با فرهنگ آنجا سریعتر آشنا شوید و هیچ مشکلی نیز از بابت زبان برایتان پیش نیاید.

ساخت جملات در زبان تایلندی
ساخت جملات در زبان تایلندی

ما در این پکیج آموزشی سعی داریم تا زبان تایلندی را به روشی آسان به شما عزیزان علاقه مند به یادگیری زبان آموزش دهیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن با زبان تایلندی آشنا شده و مکالمات روزمره را به زبان تایلندی خیلی راحت به کار ببرید و اگر به این کشور سفر کردید به راحتی می توانید تمام کارهایتان را به خوبی انجام دهید و از بابت زبان هیچ مشکلی نداشته باشید و با بومیان تایلندی به راحتی گفتگو نمایید و با سنت هایشان آشنایی پیدا کنید.

یکی از مزایایی که یادگیری زبان تایلندی برای شما دارد این است که هنگام خرید در این کشور اگر حتی بتوانید چند کلمه و عبارت را به زبان تایلندی بیان کنید به آسانی می توانید کلی تخفیف بگیرید و همین موضوع یک امتیاز مثبت در هر سفری به حساب می آید و از طرف دیگر هم اگر شما با زبان تایلندی آشنا باشید دیگر کسی نمی تواند سر شما کلاه بگذارد.

در زبان تای، اگر بخواهیم بگوییم سلام باید از عبارت سا وات استفاده کنیم و در اصطلاح رسمی هم می توانیم از سؤادی کاپ استفاده استفاده کنیم و هر دوی این کلمات برای سلام گفتن کاربرد دارد.

برای آنکه در زبان تایلندی به شخصی بگوییم خدانگهدار باید از عبارت لاه گورن Lah Gorn استفاده کنیم.واژه کُپ کُون هم برای گفتن سپاسگزارم و یا متشکرم مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر در زبان تایلندی بخواهید بگویید توقف کنید باید بگویید : یوت، همچنین در زبان تایلندی اگر بخواهید بگویید ارزان باید از واژه توغ استفاده کنید.

به علاوه برای گفتن کلمات و عبارات به روش های مختلفی می توانید جملات خودتان را بیان کنید، برای مثال برای گفتن تخفیف بدهید می توانید از عبارت پُم کا سُوان هم استفاده کنید و یا برای اینکه قیمت یک محصول را بپرسید می توانید از جمله اَنی تَو رَی؟ استفاده نمایید.

دو عبارتی که در مراکز خرید بسیار پرکاربرد است :

جمله زیباست (سُوای) که برای اشاره به خانم ها به کار برده می شود و برای اشاره به آقایان هم از جمله مَک لا آ به معنای خیلی شیک است استفاده می کنیم.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.