پیش بینی ازدواج ناموفق و نشانه های آن

پیش بینی ازدواج ناموفق و نشانه های آن

در ازدواج زن و شوهر به یکدیگر احترام می گذارند و بر اساس آن طرفین متعهد می شوند که در کنار هم باشند و نسبت به یکدیگر مسئولیت داشته باشند. هر روز هم که از رابطه آنها می گذرد ما شاهد قدرت گرفتن رابطه هستیم و روز به روز باید روابط زن و مرد پایدارتر شود. به دلیل اهمیت موضوع در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان پیش بینی ازدواج ناموفق و نشانه های آن را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات روانشناسی قرار دهیم.

نکته ای که وجود دارد این است که برخی از افراد هستند که همراه با افکار نادرست و اشتباهی که دارند وارد ازدواج می شوند و به همین طریق ادامه می دهند که در بلند مدت باعث می شود تا ارتباط آن ها دچار مشکل شود و عدم رضایت به وجود آید.

پیش بینی ازدواج ناموفق و نشانه های ازدواج ناسالم

بسیاری از روانشناسان بر این باورند که برای آنکه یک ازدواج موفق داشته باشیم باید به عوامل مختلفی توجه نماییم، و بسیاری از آن ها را باید قبل از ازدواج مورد بررسی قرار دهیم. باید اشاره شود که اگر فردی دچار اختلالات روانی مثل اضطراب، افسردگی، پرخاشگری، خجالتی بودن و یا تکانشی است نباید ازدواج کند و ابتدا باید این اختلالات را درمان کند و سپس به ازدواج فکر کند چرا که تمام این مشکلات روانی باعث میشوند تا فرد در زندگی زناشویی دچار مشکل شود و ازدواج به طلاق بینجامد.

نشانه هایی که نشان می دهد ازدواج شما ناموفق است
نشانه هایی که نشان می دهد ازدواج شما ناموفق است

نشانه های ازدواج ناموفق

در ادامه مقاله تصمیم داریم تا نشانه های ازدواج ناموفق را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانید که اگر در یک زندگی این علایم وجود داشت یعنی آن ازدواج به درستی صورت نگرفته و زوجین قبل از ازدواج به خوبی یکدیگر را نشناخته اند. پیشنهاد میکنیم تا مقاله معیارهای انتخاب همسر دکتر انوشه را مطالعه نمایید.

ازدواج کردن به صورت تحمیلی

اگر شما فردی هستید که خودتان تمایلی به ازدواج ندارید ولی از سمت خانواده خودتان و یا پدر و مادر همسرتان به زور وادار به ازدواج می شوید بدون شک در زندگی با مشکل روبرو خواهید شد. چرا که مهم است تا فردی که قصد دارید تا با او ازدواج کنید باید ملاک ها و معیارهای شما را دارا باشد و حتما شما دو نفر باید یکدیگر را دوست داشته باشید در غیر این صورت اگر وارد زندگی مشترک شوید بعد از چند مدت مشکلات شروع می شود.

ازدواج کردن برای نجات از مشکلات

اگر شما هم در زندگی دارای مشکلاتی هستید و گمان می کنید که با ازدواج کردن تمام آنها خود به خود حل می شود در اشتباه هستید و اگر ازدواج کنید نه تنها مشکلات شما حل نخواهد شد بلکه این مشکلات در کنار سایر مشکلات چنان قدرتی می گیرد که شما را نابود خواهد کرد.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی ازدواج موفق


تمام افرادی که با این باور ازدواج کرده اند در زندگی زناشویی دچار مشکل شده اند چرا که هدف آن ها خلاص شدن از شر مشکلات فعلی است و با سایر موارد کاری ندارند و فردی را انتخاب می کنند که با آن ها هیچ سنخیتی نداشته و همین موضوع باعث می شود تا در زندگی دچار مشکل شوند. برای مثال “ممکن است فرد با خانواده خودش مشکل داشته باشد و مدام به این فکر کند که ای کاش ازدواج کنم و شر این خانواده خلاص شوم” اگر این فرد اقدام به ازدواج کند چون قصدش فرار از خانه بوده و نه ازدواج، تصمیم اشتباهی گرفته و در زندگی با مشکل روبرو می شود.

درگیری و بحث زیاد در رابطه

اگر در زندگی مشترک خود مدام با یکدیگر درگیر هستید و بخش دعوای زندگی تان از سایر بخش ها بیشتر است بدانید که مشکلی در رابطه شما وجود دارد و برای درمان آن خیلی سریع باید اقدام نمایید و این موضوع خود نشان دهنده آن است که رابطه شما دچار مشکل بوده است.

درمان مشکلات زناشویی
درمان مشکلات زناشویی

به دنبال تایید بودن

اگر فردی دارای عزت نفس و یا همان حرمت نفس پایینی باشد در زندگی اش همواره به دنبال تایید خواهی است و از اطرافیانش مدام این سوال را می کند که آیا من خوبم؟ مشکل من چیست؟ از نظر شما اخلاق من چگونه است؟ و در زندگی مشترک هم از همسر خودش همیشه می پرسد که آیا من را دوست داری؟ دقیقا چقدر منو دوست داری؟ و آیا مطمئن باشم که من را دوست داری؟ این قبیل سوالات نشان می دهد که فرد نیاز به درمان دارد و هرگز نباید با طرز فکر و نگرش وارد زندگی زناشویی شد چرا که هم برای خود و هم برای دیگران مشکل ایجاد می کند و اگر هم اکنون چنین صفتی را دارید باید برای درمان اقدام نمایید چرا که این موضوع برای بسیاری افراد مشکل محسوب می شود و باعث می شود تا زندگی شان دچار مشکل شود و حتی در بسیاری از موارد ازدواج شان با مشکل مواجه شود.

با کیفیت نبودن رابطه

حتما شنیده اید که برخی از زن و شوهر ها بیان می کنند که ما فقط در کنار یکدیگر هستیم و هیچ حسی نسبت به هم نداریم و از رابطه مان لذت نمی بریم البته این موضوع تمام زندگی را در بر میگیرد یعنی آن ها هیچ رابطه عاطفی با هم ندارند و دچار سردی را رابطه هستند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه حل مشکلات زناشویی برای زوجین


این موارد را باید با یک روانشناس در میان گذاشت تا بتوانیم با مشورت درست مشکل را حل کنیم و اجازه ندهیم که این مسائل زندگی ما را به حاشیه ببرد. چرا که لازم است تا زن و شوهر در زندگی از کنار هم بودن لذت ببرند و در ازدواج ناموفق همواره با رابطه هایی روبرو هستیم که هیچ کیفیتی نداشته و زن و مرد از این که در کنار هم هستند اصلا خوشحال نیست و حس خوبی ندارند.

مشکل در نقش همسری

اگر در ازدواج به دنبال فردی هستید که خیلی از شما بزرگتر است حتما موضوعی وجود دارد که باید بررسی شود چرا که این روابط در اکثر مواقع به دلیل مشکلاتی که در ذهن فرد وجود دارد شکل می گیرد و هدف فرد این است که در رابطه برای خودش مادر و یا پدر داشته باشد و نه همسر، در این حالت ما شاهد مردانی هستیم که با زنان هایی ازدواج می کنند که فاصله سنیشون بسیار زیاد است و یا دخترانی که با مردن بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند البته منظور ما ازدواج هایی است که فاصله سنی در آن ها بسیار زیاد است.

برای مثال دختری که ۲۲ سال سن دارد و با مردی ۷ ساله ازدواج می کند و هدفش این است که در رابطه به دنبال پدر می گردد و یا پسری ۲۳ ساله که با زنی ۶۰ ساله ازدواج می کند. این افراد در زندگی به دنبال همسر نیستند بلکه می خواهند فردی باشد تا نقش پدر و یا مادر آن ها را ایفا کند و مسئولیت آن ها را قبول کند و آن ها را تر و خشک کند.

کنترل بیش از حد

در زندگی افراد باید دارای آزادی ها نسبی شخصی خودشان باشند و در حین توجه به رابطه مشترک نیاز دارند که به مقدار مناسب نیز آزاد باشند، البته این آزادی نباید به زندگی شخصی شان صدمه ای بزند. ولی منظور ما افرادی است که بعد از ازدواج به همسرشان می گوید که باید ارتباط خود را با تمام اقوامت قطع کنی و اجازه نداری که مثلا پدر و یا مادرت را ببینی! این رفتار نشان دهنده آن است که فردی که شما با او ازدواج کرده اید یک کنترل گر افراطی است و چون در زندگی اش نتوانسته خودش را کنترل کند حالا تصمیم دارد تا با کنترل دیگران آن را جبران کند. وجود فردی کنترل گر در زندگی نشان از آن دارد که آن ازدواج ناموفق است.

مشاوره برای ازدواج
مشاوره برای ازدواج

عدم کنترل خشم

یکی از مهارت هایی که انسان ها باید آن را در خودشان تقویت کنند کنترل خشم و پرخاشگری است که در بسیاری از موارد منجر به اتفاقاتی می شود که هرگز نمی توان عواقب آن را جبران کرد. بنابراین اگر همسر شما فردی است که خیلی زود از کوره در می رود و شما را کتک می زند و یا با کوچک ترین مسئله کنترلش را از دست میدهد نشان می دهد که شما در انتخاب تان به درستی عمل نکرده اید و فردی نامناسب را برای ازدواج انتخاب نکرده اید.

این افراد ممکن است بازیگران خوبی باشند و قبل از ازدواج خودشان را فردی عالی و جنتلمن نشان دهند ولی بعد از آن که وارد زندگی مشترک شدید روی دیگرشان را نشان می دهند. پس در نظر داشته باشید که قبل از ازدواج حتما از مشاوره کمک بگیرید تا بتوانید این مشکلات را شناسایی و در صورت لزوم در تصمیم تان تجدید نظر نمایید.

نتیجه گیری

تمام این مواردی که در بالا به آنها اشاره شد موضوعاتی است که باید تحت درمان قرار بگیرند و بعد از ازدواج در بسیاری از موارد قابل تغییر نیستند و باید قبل از ازدواج آن ها را شناسایی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری را اتخاذ نمایید.

چرا که بسیاری از اختلالات شخصیت اغلب قابل درمان نیستند و به مرور زمان بدتر هم می شوند و می توانند بسیار خطرناک باشند. باید اشاره شود که در میان اختلالات روانی برخی از آن ها قابل درمان هستند و اگر بعد از ازدواج با آنها روبرو شده اید لازم است تا با مراجعه به روانشناس برای درمان آن اقدام نمایید البته باز هم نیاز است تا این موارد به صورت عمیق و دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

به همین دلیل لازم است تا قبل از ازدواج مدت زمانی را برای آشنایی در نظر بگیرید و حتما به یک مشاوره مراجعه نمایید تا با انجام تست های شخصیتی به شما بگوید که آیا شما دو نفر برای ازدواج مناسب یکدیگر هستید و یا خیر و هرگز این موارد را دست کم نگیرید.

دسته‌بندی‌ها