آموزش انیمیشن سازی از سطح پایه تا پیشرفته

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1.4 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

ساخت انیمیشن یکی از حرفه هایی است که بسیار پرطرفدار بوده و بازار کار خوبی هم دارد و اگر این حرفه را بلد باشید می توانید انیمیشن های زیبایی را خلق کرده و به یک متخصص تبدر این شغل تبدیل شوید. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان آموزش انیمیشن سازی از سطح پایه تا پیشرفته را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری انیمیشن سازی قرار دهیم تا بتوانید در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت نمایید.

آموزش انیمیشن سازی از سطح پایه تا پیشرفته

با پکیج آموزش انیمیشن سازی شما توانایی طراحی و خلق کاراکتر و سپس انیمیشن سازی را به صورت حرفه ای فرا خواهید گرفت.

آموزش صفر تا صد ساخت انمیشین

آموزش انیمیشن سازی

دوره انیمیشن سازی یکی از دوره های جذاب و پرطرفدار در حیطه هنر است که در آموزش انیمیشن سازی هنرجو در ابتدا با یادگیری اصول طراحی مدل و شخصیت و ساخت مدل ۳ بعدی آن آمادگی لازم برای خلق شخصیت خود را پیدا میکند و با یادگیری تکنیک های لازم در جلوه های کامپیوتری و پیش تولید وارد ساخت مدل ۳ بعدی در کامپیوتر میشود و در ادامه با ساخت صحنه های مورد نیاز و یادگیری انیمیت شخصیت ، انیمیشن خود را میسازید.دراین دوره شما با استفاده از ریل فلو (Realflow) ، زی براش (Zbrush) ، افترافکت (aftereffect) و مایا (Maya) انیمیشن خود را خلق کنید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش جامع موشن گرافیک


پویانمایی یا انیمیشن (Animation) نمایشِ تُند و پیوسته تصاویری از اثرِ هنریِ دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویرِ پویا در پویانمایی‌ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیده ماندگاری تصاویر پدید می‌آید. پویانمایی می‌تواند در قالب هر دو رسانه آنالوگ مانند فیلم متحرک، نوار ویدئو یا در رسانه‌های دیجیتال، پویانمایی فِلش و ویدئوی دیجیتال ضبط شده یا “GIF” پویا باشد. برای نمایشِ پویانمایی می‌توان از یک دوربین، رایانه یا یک پروژکتور با فن‌آوری‌های نو هم استفاده کرد. رایج‌ترین روش برای نمایش پویانمایی، سینما یا ویدئو است.

آشنایی کامل با ساخت انیمیشن

پکیج آموزش انیمیشن سازی

یک پویانمایی، به دو روشِ سنتی و روش دیجیتال ایجاد می‌شود. اِستاپ موشن شیوه‌ای از پویانمایی است که در آن با جابجایی یا تغیرِ مکان، شکل یا حالتِ اشیاء به صورت دو یا سه بعدی با استفاده از برشِ لبه‌های کاغذ، رنگ‌آمیزیِ فیلم‌های شفاف یا عروسک؛ و ثبت هر لحظه از قاب به شکل یک تصویر، و نمایشِ پیوسته تصاویر جایگزین شده، با تصاویر قبلی و معمولاً با ۱۲٬۱۰٬۸، ۲۴٬۱۶٬۱۵، ۵۰٬۳۰٬۲۵ یا ۶۰ قاب در ثانیه، یک اثر پویانمایی ایجاد می‌شود.

یکی از سوالاتی که معمولا از افراد فعال در حوزه انیمیشن پرسیده می شود این است که «من میخواهم یک انیماتور شوم یا انیمیشن بسازم. از کجا باید شروع کنم؟»

امروزه به راحتی می توان به منابع آموزشی و یا نرم افزار های مربوط به ساخت انیمیشن دسترسی پیدا کرد. به لطف دنیای مدرن و وجود کامپیوتر ها و نرم افزار ها دیگر مشکلی برای شروع و یادگیری انیمیشن وجود ندارد. در ابتدای پیدایش انیمیشن (دو بعُدی) شروع و یادگیری انیمیشن به مراتب سخت تر از امروز بود.

شروع یادگیری انیمشن امروزه بسیار ساده است و با کمترین امکانات موجود هم می توان این کار را انجام داد، اما تسلط پیدا کردن و استاد شدن در این صنعت سخت است.

شما نیاز ندارید تا به اندازه ی انیماتور های چیره دست دیزنی به کار خود تسلط داشته باشید و سپس شروع به خلق انیمیشن بکنید. شما می توانید از کار های کوچک و ساده شروع کنید و به تدریج مهارت های خود را در این زمینه گسترش دهید. شما حتی به این نیاز ندارید که در طراحی بی عیب و نقص باشید.

انیمیشن چیست ؟

انیمیشن به زبان ساده یعنی خلق تصاویر متوالی برای ایجاد توهم حرکت.

انیماتور شدن به چه معناست؟

سازنده انیمیشن را انیماتور می گویند. انیماتور به نقاشی ها و مدل ها روی صفحه جان می بخشد. او می تواند انیمیشن های سینمایی، کارتون های تلویزیونی، تیزرهای تبلیغات، بازی های کامپیوتری، وب سایت ها و موزیک ویدئوها را بسازد.

دوره آموزش جامع انیمیشن سازی

فیلم آموزش انیمیشن سازی

انیمیشن قالب های مختلفی از جمله دو بعدی، سه بعدی، کامپیوتری و تلفیقی دارد. برای ساخت آن نیز روش های زیادی از جمله انیمیشن روی طلق، انیمیشن روی کاغذ، انیمیشن با بریده مقوا، انیمیشن کامپیوتری و… وجود دارد.

انیمیشن دو بعدی

مسلما برای یادگیری افراد مبتدی در ابتدا تاکید می شود که آن ها باید از این گونه انیمیشن (انیمیشن دو بُعدی) شروع کنند.

نرم افزارهای لازم

در ابتدا توصیه می شود که شما نرم افزار های «فلش» و «فوتوشاپ» را یاد بگیرید. و بعد به سراغ نرم افزار های دیگر بروید، که به آن ها در ادامه اشاره خواهد شد.

نرم افزار فلش: Adobe Flash  نرم افزاری قدرتمند برای ساخت محتوای انیمیشن و چند رسانه ای می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید رسانه های زیبا برای دسکتاپ و چندین دستگاه مختلف مانند تبلت ها، گوشی های هوشمند و تلویزیون ها تهیه کنید.

نرم افزار فوتوشاپ: Adobe Photoshop بدون شک قدرتمندترین و محبوب‌ترین نرم افزار حرفه‌ای ویرایش عکس، ساخت مدل‌های سه بعدی، طراحی و نقاشی است که بیش از ۲۵ سال از ارائه اولین نسخه آن می‌گذرد و مرتباً با ویژگی‌های جدید به روز می‌شود.

نرم افزار افتر افکت:  Adobe After Effects  نرم افزاری پیشرو برای ایجاد حرکت های گرافیکی پیچیده و جلوه های ویژه سینمایی است.

سخت افزار مورد نیاز

کامپیوتر: شما برای استفاده از نرم افزار هایی همچون فوتوشاپ و یا فلش نیاز به یک سیستم خیلی پیشرفته ندارید و کامپیوتر های امروزی با کانفیگ معمولی هم می توانند از پس اجرای این برنامه ها به خوبی بر بیایند.

تبلت: اگر تمایل برای استفاده از تبلت را دارید می توانید از تبلت های نوری ارزان قیمتی که در بازار وجود دارد همچون (اینتوس پرو) استفاده کنید.

کتاب

کیت بقای انیماتور ریچارد ویلیامز

ویلیام ریچارد کارگردان انیمیشن معروف (چه کسی برای راجر خرگوش پاپوش درست کرد) و برنده سه جایزه اسکار یکی از نو آوران و موفق ترین افراد در این حوزه کاری انیمیشن است که توانسته بین دوره انیمیشن های دست ساز و انیمیشن های کامپیوتری ارتباط موثری برقرار کند.

این کتاب ۳۴۲ صفحه ای تمام چیز هایی که در مورد کارگردانی انیمیشن است را پوشش داده است. ویلیام ریچارد  در این کتاب اصول مهم انیمیشن را که هر انیماتوری از مبتدی تا پیشرفته، از کلاسیک تا کامپیوتر به آن ها نیاز دارد را پوشش می‌ دهد.

او اهداف خود را با صد ها طراحی نشان می ‌دهد. اسرار متخصصان را در یک سیستم کاری با هدف خلق یک کتاب جمع ‌آوری کرده است که به یک کار استاندارد در زمینه تمام سبک‌ های انیمیشن برای شاغلان، فراگیران و علاقمندان تبدیل خواهد شد.

متحرک سازی کارتون پرستون بلر

این کتاب مدت های مدیدی است که از منابع مهم و بی نظیر انیمیشن به شمار می رود. اغلب انیماتور های جهان آن را مطالعه کرده اند، مباحث مهمی در مورد نحوه طراحی شخصیت های حیوانی و انسانی و حالات و حرکات آن ها، درک زمان بندی و بررسی حرکات ارگانیک و سیکل های حرکتی از جمله مطالب مهمی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. نویسنده این کتاب از برجسته ترین انیماتور های چیره دست بوده که در آثار بی نظیر دیزنی همچون میکی موس، پینوکیو، بامبی به عنوان انیماتور نقش داشته است. به جز انیماتوری، کارگردانی فیلم خرس قهوه ای را برای استودیو MGM و در زمینه تبلیغات تلویزیونی و تولید فیلم های آموزشی فعالیت داشته است.

این کتاب شامل پنج بخش اصلی است: ۱- پرورش شخصیت، ۲- حرکت، ۳- تصویر متحرک، ۴- دیالوگ ۵- مسائل فنی

کتاب توهم زندگی اولی جانستون و فرانک توماس

دوازده اصل پویانمایی، قواعدی هستند که در کتاب (توهم زندگی) توسط انیماتور های دیزنی (اولی جانستون) و (فرانک توماس ) که از اعضای نه پیرمرد دیزنی بودند، معرفی شدند.

جانستون و توماس کتابشان را بر پایه کارها و تجربیات انیماتور های مطرح دیزنی (از سال ۱۹۳۰ تا زمان نوشتن کتاب) و همچنین تجربیات خودشان در تولید حرکات طبیعی در انیمیشن قرار دادند. این دوازده اصل، پیاده کردن قوانین فیزیک را بر یک کاراکتر برای داشتن انیمیت روان‌ تر و طبیعی ‌تر را توضیح می ‌دهند. علاوه بر این بعضی از این اصول همچون جذابیت کاراکتر و زمان بندی حسی جنبه ‌های غیر فیزیکی و انتزاعی نیز دارند.

این کتاب و قوانینی که در آن بیان گردیده بسیار مورد استفاده انیماتور های دنیا قرار گرفته و گاه از آن به عنوان انجیل (کتاب مقدس) صنعت انیمیشن تعبیر می ‌شود. این کتاب در سال ۱۹۹۹ در یک آمارگیری آنلاین به عنوان بهترین کتاب انیمیشن تاریخ برگزیده شد. با اینکه در زمان نوشتن و چاپ شدن کتاب، تکنیک‌ های دستی همچون سل انیمیشن رواج داشت با این حال با ورود رایانه و روش‌ های جدیدتر همچنان مباحث مطرح شده در این کتاب امروزه نیز کاربرد دارند.

انیمیشن سه بعدی

امروزه بیشتر انیمیشن هایی که از شرکت های بزرگی همچون دیزنی و پیکسار مشاهده می کنیم جزو این گونه انیمیشن ها هستند. انمیشن هایی همچون «یخ زده» و یا «زوتوپیا»

نرم افزارهای لازم

نرم افزار مایا: مایا یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزار انیمیشن و مدل سازی و متحرک سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همینطور صنعت بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکتهای بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده می‌کنند.

نرم افزرا تری دی مکس: Autodesk 3ds Max به جرات می توان گفت تری دی مکس یکی از بهترین نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی در دنیا می باشد که قابلیت های این نرم افزار بسیار متعدد می باشد و در صنعت های مختلفی مانند بازی سازی ، مدل سازی ۳D ، انیمیشن سازی و … کاربرد دارد . این نرم‌افزار یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدلهای سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری هست سالهاست که توسط کمپانی های میانجی متفاوت نظیر Yost , Kinetix و Discreet توسعه یافته و عاقبت دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد.

نرم افزرا بلندر: Blender ابزاری کاربردی و یکپارچه است که امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای ۲D و ۳D را فراهم کرده و حوزه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و post-production را به شما ارائه می دهد.

سخت افزار مورد نیاز

کامپیوتر: برای استفاده و خروجی گرفتن (رندر) از نرم افزار هایی که در بالا به آن ها اشاره شد به سیستم نسبتا قوی و پیشرفته ای نیاز دارید.

تبلت: همانند چیزی که در قسمت انیمیشن های دو بُعدی اشاره شد. اگر تمایل برای استفاده از تبلت را دارید می توانید از تبلت های نوری ارزان قیمتی که در بازار وجود دارد همچون (اینتوس پرو) استفاده کنید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.