- برنا اندیشان - https://bornaandishan.ir -

فیلم آموزش ورزش تی آرایکس به صورت کامل

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان [1] تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی [2] با عنوان فیلم آموزش ورزش تی آرایکس به همراه تمامی تمرینات تخصصی را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به ورزش تی آرایکس و تناسب اندام قرار دهیم.

فیلم آموزش ورزش تی آرایکس به همراه تمامی تمرینات تخصصی

در فیلم آموزش ورزش تی آرایکس به همراه تمامی تمرینات تخصصی شما علاقه مندان به صورت کامل با تمرینات بدنسازی و تناسب اندام آشنا خواهید شد.

سیستم تی‌آرایکس

TRX یا به عبارتی دیگر Total Body Resistance Exercise از ورزشهای رو به توسعه ای می‌باشد که در ده‌های اخیر و از سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شده‌است. در این ورزش افراد با استفاده از بندهایی که به یک سقف یا دیوار بسته شده‌است تمریناتی را که بر پایه وزن بدن و گاهی تعادل می‌باشد اجرا می‌کنند. این تمرینات باعث می‌شوند تا بدن در شرایط مصرف انرژی بیشتری در مقایسه با بسیاری از رشته‌های دیگر ورزشی گردد. بهبود قدرت عضلات یکی از نکات مثبت در این سیستم تمرینی می‌باشد. ضمن اینکه عضلات کور نیز به صورت مناسبی می‌توانند تقویت شوند.

TRX چیست؟

TRX یا به عبارتی دیگر Total Body Resistance Exercise از ورزشهای رو به توسعه ای می‌باشد که در ده‌های اخیر و از سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شده‌است. در این ورزش افراد با استفاده از بندهایی که به یک سقف یا دیوار بسته شده‌است تمریناتی را که بر پایه وزن بدن و گاهی تعادل می‌باشد اجرا می‌کنند.

بند trx اساساً با کش های ورزشی تفاوت دارند ؛ کش ها با ایجاد مقاومت عامل تقویت عضلات را به‌وجود می آورند اما طناب تی آر ایکس از وزن خود شما نیرو میگیرد و این مهم ترین اصل در تمرینات این ورزش است . این تمرینات باعث می‌شوند تا بدن در شرایط مصرف انرژی بیشتری در مقایسه با بسیاری از رشته‌های دیگر ورزشی گردد. بهبود قدرت عضلات یکی از نکات مثبت در این سیستم تمرینی می‌باشد. ضمن اینکه عضلات کور نیز به صورت مناسبی می‌توانند تقویت شوند.

تمرینات تی آر ایکس علاوه بر افزایش میزان انرژی مصرفی، باعث می‌شوند تا فرد از نظر تعادلی و نیز از نظر عضلانی در یک وضعیت مناسبی قرار بگیرد که در نهایت باعث سوق دادن فرد به یک شرایط مناسب فیزیکی خواهد شد.

باید بدانید که این سیستم تمرینی به صورت مستقل نمی‌تواند به عنوان یک شیوه بدنسازی [3] مد نظر قرار گیرد و در علم فیزیولوژی ورزشی این رشته وابسته به سایر رشته‌ها و سیستم‌های بدنسازی می‌باشد. از آنجا که تمرینات این رشته ورزشی به صورت معلق و بر اساس وزن بدن صورت می‌گیرد دانش مربی در شناخت آناتومی حرکت و نیز مفاصل و تاندونها و اشراف بر روی عضلات لازم و ضروری می‌باشد. همچنین باید بدانید که افراد با اهداف مختلف همانند چربی سوزی یا خوش فرم شدن بدن یا آمادگی‌های نظامی، آتش‌نشانی، ژیمناستیک و… به سراغ این رشته می‌آیند و طراحی برنامه تمرین برای هر یک از این افراد متفاوت می‌باشد.

بدیهی است که این رشته ورزشی به هیچ عنوان تجربی نبوده و عدم دانش مربی می‌تواند صدمات زیاد یا گاهی یاس و ناامیدی را برای افراد شرکت کننده در تمرین ببار بیاورد. حداقل پیش نیاز برای یک مربی در این رشته گذراندن دوره کارشناسی یا کاردانی در یکی از رشته‌های علوم ورزشی می‌باشد و صرف گذراندن یک یا دو هفته دروس تئوری نمی‌تواند باعث اعتماد علمی به مربی گردد.

ورزش تی آر ایکس چیست

حامیان ورزش تی آر ایکس ادعا می کنند که این ورزش می تواند تحرک و پایداری را بهبود بخشد، نتایج متابولیکی را افزایش دهد، عضله چربی دار را لاغر کند و قدرت عملکردی در بدن ایجاد نماید. اما سایر طرفداران ورزش تی آر ایکس می گویند که این ورزش جهت تثبیت هسته مرکزی بدن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. طبق اظهار نظر کارشناسان، افرادی که یوگا و پیلاتس را دوست دارند، به trx هم علاقه خواهند داشت زیرا برخی از تمرینات کراس اوور مشترک هستند.

اما به طور کلی تمرینات تی آر ایکس برای دوندگان ، دوچرخه سواران یا هر کسی که یک ورزشکار استقامتی است و همچنین می خواهد تمرینات قدرتی بیشتری داشته باشد، بسیار عالی است. برخی تحلیلگران نگران این هستند که عدم ثبات تسمه های تی آر ایکس ممکن است منجر به آسیب شود، به خصوص برای کسانی که سابقه آسیب دیدگی در مفصل [4] یا کمر دارند یا قدرت اصلی آنها به اندازه کافی نیست اما طبق تحقیقات شورای غیرانتفایی ورزش آمریکا تمرینات تعلیقی با کش های trx برای ورزشکاران دارای شرایط ایده آل بوده و برای سالن های بدنسازی لازم و ضروری است.

استفاده صحیح از لوازم تی آر ایکس کاربر را قادر می سازد تا برای آموزش تمرینات تعلیق یا آموزش ایزومتریک و تمرینات مقاومتی از آن استفاده کند که با تمرینات ترکیبی و هوازی به این هدف خواهد رسید. این کارها با هدف توسعه همزمان قدرت ، تعادل ، انعطاف پذیری و پایداری مشترک انجام می شود. تمرینات تی آر ایکس در حین استفاده از حرکات عملکردی و موقعیت های پویا باعث افزایش قدرت بدنی نیز می شود.

رندی هتریک افسر نیروی دریایی آمریکا سال ۱۹۹۰ برای حفظ آمادگی جسمانی سربازان خود که هیچ تجهیزات اصلی برای ورزش کردن در اختیار نداشتند ورزش تی آر ایکس را با کمک تسمه هایی که در دسترس بود ابداع کرد که هنوز این ورزش برای آماده سازی افراد در نیروهای نظامی و حتی آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سفرهای دریایی و با وجود فضای محدود هتریک می خواست که سربازان همیشه در حالت آماده باش باشند و به همین دلیل ورزش trx مخفف Total Body Resistance Exercise به معنای تمرینات تعلیقی کامل بدن را در دستور کار آموزشی خود قرار داد. ورزشکاران حرفه ای هم برای تسلط بر حفظ تعادل و ثبات بدن خود تمرینات تعلیقی تی آر ایکس را انجام می دهند. این تمرینات عضلات کور بدن را نیز به چالش کشیده و میزان مقاومت آنها را افزایش می دهد.